وام قرض الحسنه | وام قرض الحسنه مهر ایران | وام قرض الحسنه رسالت

خبر مهم برای متقاضیان وام بدون ضامن شب عیدی | پرداخت وام 150 میلیونی بدون سود و کارمزد 4 درصد | برای ثبت نام کلیک کنید

کد خبر: 1280293

بانک ملت توانسته ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه جذب کند اما مشخص نیست دقیقا به چه میزان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است.

خبر مهم برای متقاضیان وام بدون ضامن شب عیدی | پرداخت وام 150 میلیونی بدون سود و کارمزد 4 درصد | برای ثبت نام کلیک کنید

 خبرنگار شکیبا بقال زاده: در سبلسه مطالب مربوط به پرداخت وام قرض الحسنه از سوی بانک‌های کشور اینبار نوبت به بررسی عملکرد بانک ملت رسیده است براساس آمارهای رسمی سایت کدال این بانک مانند بانک‌های دیگر وام‌های قرض الحسنه کمی را پرداخت کرده است.

وام قرض الحسنه ویژه بانک ملت چگونه پرداخت می‌شود؟

بانک ملت به گروه‌های ذیل وام قرض الحسنه پرداخت می‌کند:

۱. صندوق‌های قرض الحسنه کارکنان سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات

۲. اشخاص حقیقی و حقوقی که مایل به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از محل وجوه خود به اشخاص نیازمند می‌باشند لیکن امکان مدیریت کردن عملیات پرداخت تسهیلات و جمع آوری اقساط آن را ندارند یا مایل به رسمیت بخشیدن به این عملیات از طریق بانک می‌باشند.

تعریف حساب قرض الحسنه ویژه از نگاه بانک ملت

حساب قرض الحسنه ویژه به حسابی اطلاق می‌شود که بانک تحت این عنوان افتتاح و وجوه تودیع شده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به این حساب را طبق نظر تودیع کننده وجوه و بر اساس شرایطی که به موجب قرارداد عاملیت منعقده فی مابین تودیع کننده و بانک معین می‌شود، به صورت قرض‌الحسنه به اشخاص حقیقی و مؤسسات خیریه و عام المنفعه اعطا می‌نماید.

نحوه افتتاح حساب قرض الحسنه ویژه

متقاضی حساب قرض الحسنه ویژه با مراجعه به یکی از شعب بانک ملت ضمن آگاهی از شرایط و ضوابط حساب مذکور پس از تکمیل و تأیید فرم درخواست و قرارداد عاملیت، نسبت به افتتاح حساب اقدام می‌نماید و این اختیار را به بانک ملت می‌دهد تا از محل وجوه خود به افرادی که معرفی می‌کند به میزان موردنظر وام اعطا شود.

شرایط و ضوابط قرض الحسنه ویژه

حداقل مبلغ سپرده‌گذاری برای افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز ویژه ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال می‌باشد و موجودی حساب نباید از مبلغ مذکور کمتر باشد.

نکته: حداقل مبلغ سپرده گذاری (۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) در حساب مسدود می‌شود و مازاد بر آن قابل اعطا جهت تسهیلات قرض‌الحسنه می‌باشد.

وام قرض الحسنه

- حداقل مبلغ تسهیلات قرض الحسنه قابل اعطا به هر متقاضی از محل هر حساب قرض الحسنه ویژه ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و مدت بازپرداخت آن حداکثر ۵ سال می‌باشد.

- اعطای تسهیلات تا سقف یک و نیم میلیارد ریال به هر شخص معرفی شده، از محل وجوه واگذار شده از طریق سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه ویژه نزد بانک‌، بلااشکال است.

- افتتاح حساب قرض الحسنه ویژه به صورت حقیقی انفرادی / اشتراکی و حقوقی میسر می‌باشد.

- درصورت موافقت واگذارنده وجوه، امکان اعطای تسهیلات از محل حساب قرض الحسنه ویژه علاوه بر اشخاص معرفی شده از سوی واگذارنده وجوه به اشخاص معرفی شده از سوی بانک نیز وجود دارد.

- از وجوه واگذار شده به حساب‌های قرض الحسنه ویژه همواره معادل مجموع قرض الحسنه هایی که بایستی اعطا شود (بابت معرفی نامه‌هایی که صادر خواهد شد) مسدود و مازاد آن توسط واگذارنده وجوه قابل برداشت می‌باشد.

- دارنده حساب قرض الحسنه ویژه می‌تواند به موجب قرارداد عاملیت، نوع و میزان وثایق موردنظر خود را مشخص و از بانک بخواهد که در قبال اعطای قرض الحسنه از این حساب، وثایق مشخص شده را اخذ نماید. در صورتی که نوع و میزان وثایق مورد نظر تعیین نشده باشد، اخذ وثیقه توسط بانک تابع ضوابط دستورالعمل اجرایی قرض الحسنه اعطایی بانک خواهد بود.

- بانک می‌تواند به موجب قرارداد عاملیت پیگیری وصول اقساط قرض الحسنه های اعطایی و یا در صورت لزوم انجام اقدامات حقوقی مربوط را نیز به عهده بگیرد لیکن در هرحال استرداد وجوه واگذار شده به حساب قرض الحسنه ویژه موکول به بازپرداخت قرض الحسنه های اعطا شده بوده و از این بابت مسؤولیتی متوجه بانک نخواهد بود.

- درصورت لحاظ شدن در قرارداد عاملیت، مبالغ وصولی توسط بانک بابت اقساط قرض‌الحسنه‌های اعطا شده طبق نظر واگذارنده وجوه، مجدداً قابل مصرف می‌باشد.

- بانک بابت خدماتی که در مورد هر یک از حساب‌های قرض الحسنه ویژه انجام می‌دهد، کارمزدی که میزان آن در قرارداد عاملیت فی مابین مشتری و بانک درج خواهد شد اخذ می‌نماید.

سپرده‌های بانک ملت در ۹ ماهه اول سال جاری چقدر است؟

سپرده‌های کوتاه مدت این بانک ۱۶۲ هزار و ۷۶۱ میلیارد تومان است، این بانک سپرده کوتاه مدت ویژه ندارد، میزان سپرده‌های بلندمدت این بانک ۳۷۴ هزار و ۴۹ میلیارد تومان است، جمع سپرده‌هایی که بانک ملت برای آنان سود پرداخت می‌کند برابر است با: ۵۳۶ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان

اما یکی از نکات مهم در صورتمالی بانک ملت سپرده‌های قرض الحسنه یا غیر سود ده بوده که به میزان بالایی است، این بانک ۳۹۴ هزار و ۱۸۹ میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه دارد که مبلغ قابل توجهی است.

سپرده‌های ارزی این بانک نیز نسبت به دیگر سپرده‌ها ناچیز بوده و در محدوده ۵۳ هزار میلیارد تومان است. کل سپرده‌های دریافتی این بانک ۹۸۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

تسهیلات این بانک چقدر است؟

تسهیلات اعطایی و مطالبات از اشخاص دولتی این بانک ۴۰۳ هزار و ۹۴۴ میلیارد تومان بوده که مبلغ قابل توجهی است، تسهیلات اعطایی و مطالبات از اشخاص غیر دولتی که به صورت ریالی پرداخت شده نیز مبلغ قابل توجه ۷۵۷ هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان است.

تسهیلات ارزی به اشخاص غیرحقوقی نیز ۳۲ هزار میلیارد تومان بوده که با سپرده این بانک که در حدود ۵۳ هزار میلیارد تومان است همخوانی دارد.

جمع تسهیلات این بانک هزار و ۱۹۱ میلیارد تومان بوده که از سپرده‌های این بانک بیشتر است. اما نکته اینجاست که این بانک حدوداً ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه بدون سود دارد که با کارمزد وام ۴ درصد ۱۶۰ میلیارد تومان بیشتر می‌تواند وام پرداخت کند و به همین علت بانک تسهیلات بیشتری نسبت به سپرده پرداخت کرده که امری منطقی است.

منبع:مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها