صفر تا صد دریافت سود سهام عدالت | روش مشاهده دارایی سهام عدالت با کد ملی | چگونه شماره شبای سهام عدالت خود را تغییر دهیم؟

کد خبر: 1280428

وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: مرحله دوم سود سهام عدالت تا هفته پایانی اسفندماه سال جاری پرداخت می‌شود.

صفر تا صد دریافت سود سهام عدالت | روش مشاهده دارایی سهام عدالت با کد ملی | چگونه شماره شبای سهام عدالت خود را تغییر دهیم؟

 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: واریز مرحله دوم سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، آغاز شد.

به گزارش تسنیم، مجید عشقی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود سهام عدالت مربوط به سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1401 شرکت‌های سرمایه‌پذیر، در دو مرحله به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می شود، افزود: پرداخت سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت از روز پنجشنبه آغاز و به مدت 48 ساعت به طول می‌انجامد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اطلاعات سهامداران سهام عدالت را روز چهارشنبه به بانک‌های عامل ارسال کرد تا فرایند واریز سود از امروز عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه مبلغ سود پرداختی با توجه به میزان سبد سهام عدالت هر سهامدار متفاوت خواهد بود، گفت: دارندگان سبد سهام عدالت 492 هزار تومانی مبلغ 446 هزار تومان، 532 هزار تومانی مبلغ 482 هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی 906 هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

عشقی اظهار داشت: متاسفانه با وجود پیگیری های سازمان بورس، 8 شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که این سازمان اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تامین وجه از سوی شرکت های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.

در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1401 که در اواخر آذرماه امسال انجام شد، شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب بیش از 43 میلیون سهامدار سود واریز کرد.

چگونه شماره شبای سهام عدالت خود را تغییر دهیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تغییر شماره شبا سهام عدالت از جمله کارهایی است که بسیاری از افراد در صورت عدم واریز سهام عدالت باید انجام دهند اما چونگی این کار را در یک ویدئوی آموزشی برایتان آورده ایم که پس از مشاهده این ویدئو دیگر در ابهام تغییر شماره شبا نباشید؛ برای این کار توصیه می کنیم در اندیشه معاصر بمانیم و این مطلب را تا انتها بخوانید.

از منوی سمت راست در صفحه دارایی، گزینه «مشاهده و ویرایش پروفایل» را انتخاب کنید. سپس در قسمت «شماره شبا» روی دکمه «ویرایش» کلیک کنید. در انتها نیز شماره شبای جدید خود را در کادر مربوطه وارد کنید و گزینه تیک تایید را بزنید.

تغییر شماره شبای سهام عدالت

آیا می‌دانید مشکل سود نگرفتن سهام عدالت به دلیل ثبت نکردن شماره شبا در سامانه است؟

یکی از رایج‌ترین مشکلات مردم در نگرفتن سود سهام عدالت، اشتباه وارد کردن شماره شبا در سامانه سهام عدالت برای گرفتن سود است. اما چاره چیست؟ آیا می‌توان به راحتی شماره شبای سهام عدالت را تغییر داد؟

پاسخ مثبت است. اما قبل از هر چیز، اگر از شماره شبای خود مطمئن نیستید، می‌توانید با مراجعه به سایت رده به راحتی آن را دریافت کنید. برای این کار هم کافی است با هر اطلاعاتی از حساب بانکی – مانند شماره حساب یا شماره کارت – و ورود به بخش دریافت شماره شبا با شماره کارت و حساب، کد ۲۴ رقمی شبا را دریافت کنید. در اندیشه معاصر به شما آموزش می‌دهیم که چطور شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت تغییر دهید.

چگونه شماره شبای سهام عدالت خود را تغییر دهیم؟

برای تغییر شماره شبا باید به آدرس sahamedalat.ir بروید. در قسمت‌های میانی صفحه، گزینه «مشاهده دارایی سهام عدالت» را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید. با کلیک بر روی آن، باکس سبزرنگی ظاهر می‌شود، آن را مطالعه کرده و گزینه «متوجه شدم» را انتخاب کنید. صفحه زیر برایتان نمایش داده خواهد شد.

در این مرحله کد ملی خود را وارد کرده و روی دکمه «دریافت پیامک اعتبارسنجی» کلیک کنید. بعد از آن، کد تصویر را در کادر مشخص شده وارد کنید و دکمه «تایید» را بزنید. صفحه جدیدی برایتان ظاهر می‌شود که باید پیامک دریافت شده از سامانه سهام عدالت را در آن وارد کنید. پس از ورود با چنین چیزی مواجه خواهید شد.

از منوی سمت راست در صفحه دارایی، گزینه «مشاهده و ویرایش پروفایل» را انتخاب کنید. سپس در قسمت «شماره شبا» روی دکمه «ویرایش» کلیک کنید.

در انتها نیز شماره شبای جدید خود را در کادر مربوطه وارد کنید و گزینه تیک تایید را بزنید.

آیا می‌توان شماره موبایل مربوط به سهام عدالت را تغییر داد؟

بله، برای تغییر شماره تلفن سهام عدالت باید مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد شدن به سامانه سهام عدالت به آدرس sahamedalat.ir و وارد شدن در قسمت «مشاهده دارایی سهام عدالت»

درج کد ملی سهامدار و کلیک کردن روی دکمه «دریافت پیامک اعتبارسنجی»

وارد کردن کد تصویر نمایش داده شده در قسمت مربوطهئپس از انجام سه مرحله قبلی، «دو حالت» اتفاق می‌افتد:

اگر شماره تلفن همراه با کد ملی سهامدار مطابقت داشته باشد، کد تائید برای سهامدار به همان شماره موبایل ارسال می‌شود. در این صورت، شخص باید گزینه «مشاهده وویرایش پروفایل» را انتخاب کرده و بر روی گزینه «ویرایش» نوشته شده در مقابل شماره تلفن همراه، کلیک کند.

اگر شماره تلفن همراه با کد ملی سهامدار مطابقت نداشته باشد، این پیغام نمایش داده می‌شود: «کد ملی و شماره تلفن همراه ذکر شده مطابقت ندارند. برای ورود به سامانه می‌توانید شماره تلفن همراه در مالکیت خود را وارد نمایید».

در این صورت، باید بر روی گزینه «وارد کردن شماره» کلیک کنید. سپس با وارد کردن کد تصویر نمایش داده شده و شماره تلفن همراه جدید که تحت مالکیت سهامدار باشد و کلیک روی گزینه «ارسال»، کار به اتمام می‌رسد.

در پایان نیز با پیام «درخواست شما با موفقیت ثبت گردید. نتیجه درخواست طی ۴۸ ساعت آینده از طریق پیامک به اطلاع خواهد رسید»، روبرو خواهید شد.

سود سهام عدالت کی واریز می شود؟

سود سهام عدالت که قرار است ۲۵ اسفند واریز شود حدود۳۰ درصد کمتر از مبلغ پرداختی در آذر ماه است.

در مرحله اول دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

بر اساس صحبت های وزیر اقتصاد حالا در مرحله دوم دارندگان این سبدها نسبت به مبلغ دوره اول ۳۰ درصد کمتر دریافت خواهند کرد.

بنابراین می توان پیش بینی کرد سود مرحله دوم سهام عدالت دارندگان سبد ۴۹۲ هزار تومانی مبلغی نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان و دارندگان سبد ۵۳۲ هزار تومانی مبلغی نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان و دارندگان یک میلیون تومانی حدود ۹۰۰ هزار تومان می شود.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، گفت: سود سهام عدالت طبق قرار ٢۵ اسفند ۱۴۰۲ واریز می‌شود که مبلغ آن٣٠ درصد کمتر از رقمی است که پاییز امسال برای سهامداران واریز شد. البته رئیس سازمان بورس رقم دقیق سود سهام عدالت را اعلام می‌کند و امیدواریم که ٢۵ اسفند ماه به حساب سهامداران واریز شود.

طبق اعلام پیشین سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه دهک‌های یک تا سه روز جمعه ۲۵ اسفند ماه به حساب شان واریز می‌شود.

روز‌های پایانی سال و همزمان با فرارسیدن نوروز، افزایش برخی هزینه خانواده‌های ایرانی، تبدیل به یک دغدغه می‌شود. از آنجایی که دولت تا چند روز آینده یارانه معیشتی اسفندماه را مطابق با الگوی مرسوم خود واریز می‌کند سئوال یارانه بگیران این است که این میزان یارانه پاسخگوی چقدر از هزینه‌های شب عید خانوار است.

علاوه بر این، به گروه یک تا سه، یارانه تشویقی در قالب کالابرگ الکترونیکی هم پرداخت می‌شود.

علیرضا عسگریان از ۳۰ برابر شدن استفاده مردم از طرح فجرانه کالابرگ (یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی) از زمان اجرای آن خبر داد و گفت: امشب ساعت ۲۴ اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ برای مشمولان شارژ می‌شود.

ارانه تشویقی که در قالب طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی طراحی شده، بدون اعمال شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی تعلق می‌گیرد و طبق وعده اعلام شده از سوی وزارت رفاه این طرح به‌مدت سه ماه یعنی از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت.

مشاهده سهام عدالت با کد ملی

جهت دریافت استعلام سهام با کدملی تنها داشتن کد سجام کافی است. برای دسترسی به اطلاعات، کاربران بازار سرمایه باید وارد سایت سمات به آدرس www.csdiran.ir شوند.

سپس به درگاه یکپارچه ذینفعان وارد شده و ثبت نام کنند.

پس از تکمیل اطلاعات، کاربران با کدملی و رمزعبور می‌توانند وارد پنل کاربری خود شوند.

در حال حاضر که سهام عدالت آزاد شده و سهام‌داران می‌توانند آنها را به طور مستقیم مدیریت کنند، بسیاری از افراد در تلاشند تا در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد سجام و کد بورسی خود را دریافت کنند. در این بخش از نمناک به بررسی چگونگی نحوه مشاهده دارایی سهام عدالت با استفاده از کد ملی و ورود به سامانه sahamedalat.ir پرداخته می‌شود.

با این روش می توانید تنها با وارد کردن کد ملی خود از آخرین وضعیت سهام عدالت خود مطلع شوید. افراد می توانند با ورود به سامانه سهام عدالت میزان دارایی خود را مشاهده کرده و ارزش سهام خود را ببینند و در صورت تمایل، به خرید و فروش سهام خود بپردازند. البته این امکان تنها برای ۶۰ درصد از سهام داران فراهم شده است که در آینده به بیشتر شدن این میزان پرداخته خواهد شد.

روش مشاهده دارایی سهام عدالت با کد ملی

برای انجام هر اقدامی در سامانه سهام عدالت، ابتدا باید به سایت سجام به آدرس sahamedalat.ir مراجعه کنید. سپس با کلیک بر روی گزینه “ورود به سامانه” و وارد کردن کد ملی و رمز عبور، وارد پنل کاربری خود شوید.

یک نکته حائز اهمیت در این مورد این است که برای دسترسی به دارایی سهام عدالت با استفاده از کد ملی، شما باید ابتدا در سامانه سهام عدالت با آدرس اینترنتی samanese.ir، روش سهام داری مستقیم را انتخاب و برای مدیریت سهام خود ثبت نام کنید. در صورتی که روش سهام داری مستقیم را انتخاب نکرده باشید، نمی‌توانید از طریق این سامانه به دارایی سهام خود دسترسی پیدا کنید.

برای مشاهده دارایی سهام عدالت با استفاده از کد ملی، در مرحله اول به آدرس sahamedalat.ir مراجعه کنید تا وارد صفحه استعلام و آزادسازی سهام عدالت شوید. سپس، بر روی گزینه “مشاهده دارایی سهام عدالت” کلیک کنید.

در مرحله بعدی، باید کد ملی خود را که در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اید، وارد کنید و بر روی گزینه “دریافت پیامک اعتباری سنجی” کلیک کنید.

در مرحله بعد، باید کد امنیتی را که بصورت تصویری برایتان نمایش داده میشود را وارد کرده و در نهایت روی گزینه تایید کلیک کنید.

سپس باید کد اعتبار سنجی که به شماره تلفن همراه شما ارسال شده است را وارد کرده و روی گزینه “ورود” کلیک کنید.

در مرحله آخر، شما می‌توانید ارزش سهام عدالت خود و نام دارایی‌های خود را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که این مبلغ یک مبلغ کاملاً به‌روز بوده که در سامانه دارایی سهام عدالت نمایش داده می‌شود.

به گزارش  وزارت اقتصاد، دولت در سال‌ ۱۴۰۱ برای پرداخت به موقع سود سهام عدالت تلاش کرد و همواره تلاش می‌کند تا سود سهام عدالت را زودتر از زمان دولت‌های قبل پرداخت کند.

بر این اساس سازمان بورس اعلام کرد: باتوجه به دستور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور پرداخت به موقع مرحله دوم سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ تمام تلاش‌ها بر این است تا هفته پایانی اسفند ماه سال جاری پرداخت شود.

بر اساس این گزارش، هرگونه پیامک واریز سود سهام عدالت جعلی و کلاهبرداری است.

سازمان خصوصی سازی نیز اعلام کرد که انتشار برخی اخبار نادرست توسط برخی افراد برای مقاصد کلاهبرداری و اخاذی از مردم از طریق انتشار در شبکه های مجازی و یا پیامک تلفنی و ارسال لینک سایت های جعلی و منتسب به نام سازمان خصوصی سازی با سرشناسه های مختلف در خصوص موضوع سهام عدالت جعلی است و هرگونه واگذاری سهام عدالت پس از تصویب سبد سهام در هیات وزیران و تصویب سازوکار واگذاری از جمله تعیین اولویت های مشمولین در شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قاون اساسی انجام خواهد شد و آخرین تصمیمات در این خصوص از طریق سایت سازمان به نشان www.ipo.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین اطلاع رسانی در خصوص زمان و نحوه واریز سود سهام عدالت نیز تنها از طریق سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به نشانی www.sahamedalat.ir و سایت سازمان خصوصی سازی به نشانی www.ipo.ir انجام خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها