علاقه عجیب اصلاح‌طلبان به فرستادن مردم در صف!

کد خبر: 1280669

دستور غلط سرپرست وزارتی اصلاح‌طلب دفتر وزیر جهاد کشاورزی درباره توزیع گوشت قرمز در میادین بهمن و امین‌آباد تهران که موجب ایجاد صف‌های طولانی در طی روزهای گذشته شد بار دیگر علاقه عجیب اصلاح‌طلبان به فرستادن مردم در صف را نشان داد!

علاقه عجیب اصلاح‌طلبان به فرستادن مردم در صف!

دستور غلط سرپرست وزارتی اصلاح‌طلب دفتر وزیر جهاد کشاورزی درباره توزیع گوشت قرمز در میادین بهمن و امین‌آباد تهران که موجب ایجاد صف‌های طولانی در طی روزهای گذشته شد بار دیگر علاقه عجیب اصلاح‌طلبان به فرستادن مردم در صف را نشان داد!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طی روزهای گذشته شاهد صحنه‌هایی در حوزه بازار مصرف گوشت قرمز بودیم که حاکی از صف‌های طولانی مردم برای خرید گوشت دولتی به‌ویژه در میدان بهمن و امین‌آباد تهران بود. این صحنه‌ها، برخی خاطرات تلخ دولت حسن روحانی از فرستادن مردم به درون صف‌های مرغ و روغن و گوشت را زنده کرد و یادآور صف‌های اجناس کوپنی دولت میرحسین موسوی در دهه 60 بود که نشان از علاقه عجیب اصلاح‌طلبان به فرستادن مردم در صف دارد که موجب ارائه تصویری تحقیرآمیز از کشور در رسانه‌های بدخواه ملت ایران می‌شود.

این در حالی است که بنا بر اعلام خانی نوذری؛ معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی، واردات گوشت قرمز گرم و منجمد در سال جاری افزایش قابل توجه داشته و واردات گوشت قرمز منجمد تاکنون به مرز 80 هزار تن رسیده که تقریباً دو برابر پارسال است و این میزان گوشت مصارف صنف و صنعت را به‌طور کامل تأمین می‌کند و پیش‌بینی شده که واردات گوشت منجمد تا پایان ماه مبارک رمضان به مرز 100 هزار تن برسد که در زمان حاضر به‌طور معمول روزانه 250 تا 300 تن گوشت قرمز گرم هم وارد بازار می‌شود تا مصرف عموم مردم را پاسخگو باشد. با این حال و با اینکه دولت با تلاش مضاعف، بازار را تامین می‌کند چرا عده‌ای با آبروی دولت و کشور بازی می‌کنند. چرا در روزهای آخر سال بار دیگر باید شاهد صف‌های طولانی در برخی نقاط شهر تهران برای گوشت دولتی باشیم؟

خانی نوذری؛ معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی درباره دلیل تشکیل صف‌ها گفت: «گوشت گرم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار به‌شکل زنجیره‌ای در کل گسترده‌ جغرافیایی شهر و استان توزیع می‌شود. در میدان بهمن چون به‌شکل لاشه و شقه عرضه می‌شد حجم بالاتری در اختیار مردم قرار می‌گرفت و غیربسته‌بندی بود به همین دلیل صف‌هایی را ایجاد کرد. البته اختلاف قیمت آن با قیمت بازار طبیعتاً انگیزه‌هایی را ایجاد می‌کند که ممکن است برای غیر نیاز مصرفی افراد در صف قرار بگیرند.»

این در حالی است که عرضه گوشت قرمز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز وجود دارد و به‌صورت بشقابی‌عرضه می‌ شود اما در این فروشگاه‌ها خبری از ایجاد صف نیست.

توقف یک رویه غلط

پیگیری‌ها حاکی است؛ عرضه گوشت به‌صورت لاشه‌ای و شقه‌ای در میادین بهمن و امین‌آباد، بر اساسنامه شاهرخ رمضان‌نژاد؛ سرپرست وزارتی اصلاح‌طلب دفتر وزیر جهاد کشاورزی به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران انجام شده است. دخالت‌های سرپرست وزارتی دفتر وزیر جهاد کشاورزی در حوزه‌هایی که تخصص لازم را ندارند در چند ماه اخیر، موجب وهن وزارت جهادکشاورزی و دولت شده است.

بالاخره پس از چند روز سوءاستفاده دشمنان ایران، معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که رویه غلط توزیع گوشت در میادین بهمن و امین‌آباد  متوقف شده و قرار شد این گوشت‌ها در بشقاب‌های آماده توزین‌شده با لیبل قیمت در اختیار شهروندان قرار گیرد.

سودجویی با گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان

گوشت قرمز گرم با قیمت 300 تا 370 هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین تره‌بار عرضه می‌شود اما قصابی‌ها همان گوشت را از کیلویی 500 تا 700 هزار تومان می‌فروشند. با این‌حال، افشین صدر دادرس؛ مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه قیمت دام سبک زنده در بازار کیلویی۲۴۰ تا ۲۵۵ هزار تومان است، ‌افزود: اینکه گوشت با قیمت ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در برخی مغازه‌ها به فروش می‌رسد سودجویی در بازار مصرف است.

او با بیان اینکه باید تولید داخلی افزایش یابد، ادامه داد: باید برای این گرانفروشی‌ها راهکاری پیدا کرد اما افزایش واردات راهکار مناسبی نیست و تجربه ۱۱ ماهه گذشته نشان داده که تاثیر چندانی در تنظیم یا حتی تعدیل بازار نداشته است.

رشد 11 درصدی عرضه مرغ

همچنین داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (دی) در حدود یک درصد کاهش داشته است. با این‌حال طبق گزارش‌های این مرکز، عرضه گوشت مرغ در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد. ضمن اینکه عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ۱۴۰۲، نسبت به ماه قبل (دی) در حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها