یارانه | یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی ۱۴۰۳ | یارانه نقدی کی واریز میشود

هدیه دولت با یارانه جدید 1 میلیونی برای این خانوارها | اولین یارانه سال 1403 این دهک ها قابل برداشت شد

کد خبر: 1281293

دور جدید یارانه نقدی دهک های 4 تا 9 واریز و از امروز قابل برداشت است. در ادامه جزئیات واریز یارانه معیشتی جدید 1 میلیون تومانی دولت برای برخی از خانوارها را با هم می خوانیم.

هدیه دولت با یارانه جدید 1 میلیونی برای این خانوارها | اولین یارانه سال 1403 این دهک ها قابل برداشت شد

خبرنگار شکیبا بقال زاده: یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۸ مربوط به اسفند ماه ۱۴۰۲ به حساب تمام سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

 در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است:

پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه از ۲۰ هر ماه به ۲۵ (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و ۳۰ ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله ۱۵۸ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد.

واریز یارانه کالابرگ الکترونیکی

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

این خانوارها یارانه معیشتی 1 میلیونی می‌گیرند

جشن نیکوکاری با هدف تامین مایحتاج زندگی و لباس نو و کمک نقدی به خانواده‌های نیازمند از اول اسفندماه در شهرستان آغاز شده و تا یک هفته آینده ادامه دارد و تاکنون خیران ۲۸ میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال به این جشن اهدا کردند.

رئیس کمته امداد از واریزی یارانه معیشتی خبر داد.

رییس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گنبدکاووس روز سه‌شنبه گفت: این بسته‌ها شامل کیسه ۱۰ کیلویی برنج و سه لیتر روغن مایع هر کدام به ارزش ۱۰ میلیون ریال از محل زکات توسط خیر گنبدی اهدا شد.

علیرضا کریمیان ادامه داد: گنبدکاووس بیش از ۱۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد دارد که از این تعداد حدود ۱۰ هزار خانوار در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

وی بیان کرد: جشن نیکوکاری با هدف تامین مایحتاج زندگی و لباس نو و کمک نقدی به خانواده‌های نیازمند از اول اسفندماه در شهرستان آغاز شده و تا یک هفته آینده ادامه دارد و تاکنون خیران ۲۸ میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال به این جشن اهدا کردند که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آن به صورت نقدی و ۱۲۶ میلیون ریال آن به صورت کالایی به طور مستقیم به کمیته امداد اهدا و ۲۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال آن هم در ۳۵ مرکز نیکوکاری فعال در شهرستان جمع آوری شد.

واریز یارانه معیشتی به حساب مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

تا ساعاتی دیگر مبلغ مستمری برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد واریز خواهد شد.

از بهمن ماه، تاریخ واریز مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد تغییر کرد.

مقدار این مستمری با ماه‌های گذشته تغییری نکرده و همچنان حدوداً ۷۰۰ هزار تومان برای هر نفر است. در واقع یک خانواده 3 نفره مبلغ 2 میلیون و 100 هزارتومان مستمری دریافت خواهند کرد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ۴۳۷ میلیارد تومان تسهیلات با همت و همراهی بانک‌های عامل به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در حوزه خوداشتغالی پرداخت شده است.

یاسر عبداللهی ۲۰ اسفند در جشن ملی توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در استانداری اردبیل، اظهار کرد: با تلاش و همت دولت سیزدهم در بحث اشتغال مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر اقدامات و حمایت‌های خوبی انجام شده تا در عرصه تولید و اشتغال بتوانند به نقطه خودکفایی برسند.

وی حمایت‌های همه‌جانبه رییس جمهور، وزرا و استاندار اردبیل را از طرح‌های توانمندسازی و خوداشتغالی مددجویان یادآور شد و تصریح کرد: بانک‌های عامل از محل تبصره ۱۶ و ۱۷ عملکرد خوبی را در ۲ سال اخیر از خود نشان دادند و بخش عمده‌ای از این تسهیلات پرداخت شده و پرداختی‌ها همچنان تا پایان سال ادامه دارد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار اردبیل گفت: از جز سه و چهار تبصره‌های قانونی بودجه سال گذشته و امسال و از رقم ۷۸۰ میلیارد تومان منابع کمیته امداد، با همت بانک‌های عامل ۴۳۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده تا صاحبان سه هزار و ۷۰۰ طرح اشتغالزا بتوانند فرصت‌های اشتغال برای خود و سایر گروه‌های جامعه مهیا کنند.

عبداللهی رویکرد کمیته امداد را در بحث اشتغال، رویکرد مناسب و قابل تقدیر توصیف کرد و افزود: در استان اردبیل نیز اقدامات حمایتی خوبی از این نهاد انقلابی آغاز شده و امیدواریم با حمایت همه‌جانبه تمامی تعهدات اشتغال مددجویان محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اکثر بانک‌های عامل در پرداخت این تسهیلات تلاش و جدیت مضاعفی را داشته اند و به صورت هفتگی این پرداختی‌ها رصد و پایش می‌شود تا در صورت عقب‌ماندگی موانع رفع شده و تسهیل‌گری خاصی را در بخش اشتغال و خودکفایی شاهد باشیم.

عبداللهی به برگزاری جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار نفر در سراسر کشور و حدود ۲ هزار مددجوی کمیته امداد استان اشاره کرد و ادامه داد: در آستانه ماه مبارک رمضان و آغاز سال جدید این جشن نویدبخش تحول در حوزه اشتغال و کارآفرینی است و امیدواریم در همه بخش‌های استان شاهد رونق تولید، اشتغال و کاهش آسیب‌ها، دغدغه‌ها و نگرانی‌های خانوارها باشیم.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار اردبیل اضافه کرد: دولت تلاش می‌کند در ابعاد مختلف حمایت‌های لازم و همه‌جانبه را از صاحبان مشاغل و سرمایه‌گذاران انجام دهد و در استان اردبیل نیز با تاکید استاندار اردبیل بحث رونق تولید، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار جز رویکردها و برنامه‌های اصلی است که در سال آینده نیز این رویکرد و برنامه‌ها با نگاهی جامع و برنامه‌ریزی دقیق پیگیری خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها