اوضاع عجیب در بازار سکه | کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز | خریدار نیست

کد خبر: 1284201

کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

اوضاع عجیب در بازار سکه | کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز | خریدار نیست

کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار داشت: قیمت جهانی مجددا امروز با افزایش همراه شده ولی برخلاف این افزایش قیمت، قیمت ها در بازار طلا، سکه و ارز باتوجه به آغاز حراج طلا و سکه در مرکز مبادله، کاهشی شده است.

وی افزود: حباب سکه که تا 11 میلیون تومان بالا رفته بود به 6 میلیون و 700 هزار تومان کاهش یافته است؛ بخش اصلی کاهش قیمت سکه مربوط به تخلیه حباب سکه است که احتمالا در روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت.

این فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به کاهش 4.5 میلیونی قیمت سکه در دو روز گذشته، تصریح کرد: سکه که تا 46 میلیون تومان هم بالا رفته بود به 41 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است؛ نیم سکه نیز 3 میلیون تومان، ربع سکه 2.8 میلیون تومان و سکه گرمی 1.7 میلیون تومان کاهش است.

باتوجه به کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه از التهاب و هیجان خرید نیز به شدت کاسته شده است، قیمت طلا هم اندکی حباب داشت که ناشی از افزایش خریدهای هیجانی بود ولی حباب طلا هم تخلیه شده است. قیمت طلا نیز از 3 میلیون و 680 هزار تومان به 3 میلیون و 530 هزار تومان کاهش یافته است.

او تأکید کرد: از دیروز معاملات کلان در بازار طلا متوقف شده است و فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند. دیگر کسی نمی خرد و جو روانی موجب کاهش داد و ستدها شده است. این درحالی است که ابتدای هفته خیلی تب خرید بالا بود ولی الان کاهش یافته است. قیمت دلار هم حدود  هزار تومان ارزان شده است./تسنیم

ریزش قیمت طلا و سکه شروع شد/ کاهش ۹۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

رییس اتحادیه طلای تهران گفت: با وجود افزایش ۱۰ دلاری انس جهانی طلا نسبت به روز گذشته، اما در بازارهای داخلی شاهد کاهش نسبی قیمت‌ها بودیم که از دیروز عصر شروع شد

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از روز ۱۴ فروردین بازار طلا و سکه ملتهب شده بود اما از دیروز عصر نسبت به زمان اوج افزایش، به یک ثبات نسبی رسیده است و مردم به راحتی می‌توانند نسبت به معاملات اقدام کنند.

وی افزود: در واقع با وجود افزایش ۱۰ دلاری انس جهانی طلا نسبت به روز گذشته، اما در بازارهای داخلی شاهد کاهش نسبی قیمت‌ها بودیم که از دیروز عصر شروع شد و قیمت طلای ۱۸ عیار (هر گرم) امروز با ۸۴ هزار تومان کاهش به ۳ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان رسید.

بذرافشان ادامه داد: در بازار سکه هم کاهش چشمگیری داشتیم؛ امروز قیمت سکه طرح جدید با ۹۰۰ هزار تومان کاهش به ۴۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم با ۹۵۰ هزار تومان کاهش به ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه با یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه با یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان کاهش به ۱۴ میلیون ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با ۶۰۰ هزار تومان کاهش به ۷ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: همچنین حباب سکه از روز گذشته با یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

بدرافشان در مورد علل کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه گفت: صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی، کنترل بازار ارز، عرضه شمش در مرکز مبادله و خبر مربوط به فروش سکه در مرکز مبادلات طلا طی هفته آینده منجر به کاهش چشم گیر قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد./

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها