فوری/ اگر متقاضی وام قرض الحسنه رئیسی هستید بخوانید | نحوه ثبت نام وام 100 و 300 میلیون تومانی برای همه با واریز فوری

کد خبر: 1284480

مشتریان بانک ایران زمین که در این مجموعه سپرده کوتاه مدت عادی داشته، حداقل 10 میلیون تومان در حساب خود نگهداری کرده و چهار ماه نیز از خواب حسابشان گذشته است، امکان درخواست برای وام 300 میلیون تومانی طرح «انتخاب پلاس» این مجموعه را دارند.

فوری/ اگر متقاضی وام قرض الحسنه رئیسی هستید بخوانید | نحوه ثبت نام وام 100 و 300 میلیون تومانی برای همه با واریز فوری

خبرنگار شکیبا بقال زاده: مشتریان بانک ایران زمین که در این مجموعه سپرده کوتاه مدت عادی داشته، حداقل 10 میلیون تومان در حساب خود نگهداری کرده و چهار ماه نیز از خواب حسابشان گذشته است، امکان درخواست برای وام 300 میلیون تومانی طرح «انتخاب پلاس» این مجموعه را دارند.

به گزارش کاماپرس، به نقل از رده، افرادی که مایل به دریافت تسهیلات 300 میلیون تومانی با بهره 23 درصدی از بانک ایران زمین هستند باید ضامن رسمی داشته باشند. همچنین باید اعتبار شغلی آن‌ها به تایید بانک رسیده باشد. ارائه سفته نیز برای دریافت این تسهیلات مورد نیاز است. زمان پرداخت اقساط این وام با توجه به سقف وام و مدت میانگین حساب متغیر بوده و بین 12 یا 18 یا 24 ماه تغییر پیدا خواهد کرد. طی مدت زمان پرداخت اقساط، به اصل سپرده مشتریان یک درصد سود علی الحساب تعلق می‌گیرد.

با توجه به شرایط مذکور و مدت زمان بازپرداخت 24 ماهه برای این وام، میزان هر قسط 15 میلیون و 711 هزار و 991 تومان اعلام شده است. کل سود این تسهیلات به 15 میلیون و 711 هزار و 991 تومان می‌رسد. جمع رقم وام و سود آن نیز 377 میلیون و 87 هزار و 803 تومان اعلام شده است.

بانک ایران زمین یکی از بانک‌های خصوصی شناخته شده در سطح کشور است که سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرد. موسسان این بانک را گروهی را از افراد متخصص از اقشار مختلف جامعه شامل فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از تولیدی و خدماتی، متخصصان امور بانکی، جامعه پزشکی و مهندسی، دانشگاهیان، فرهنگیان و تعاون گران تشکیل داده‌اند. هم اکنون این بانک در قالب سپرده، خدمات ریالی و ارزی به مشتریان خود خدمت رسانی می‌کند.

عطای وام ۱۰۰ میلیونی به گردشگران

سال گذشته بود که مسئولین میراث فرهنگی کرمانشاه اعلام کردند، به منظور رونق گردشگری استان، به گردشگرانی که بخواهند به کرمانشاه سفر داشته باشند، وام ۱۰۰ میلیون تومانی اعطا می شود، اما حالا با گذشت بیش از هفت ماه از اعلام این خبر، این طرح هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

به نقل از ایسنا،   وحید امیری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در این رابطه اظهار کرد: سال گذشته تفاهم نامه‌ای چهارجانبه بین استانداری، حج و زیارت، میراث فرهنگی و بانک مهر ایران کرمانشاه منعقد شد که طی آن به زائرین اربعین استان وام سفر اعطا می‌شد.

وی افزود: در مرحله بعد قرار شد برای کمک به حوزه گردشگری استان به گردشگرانی که قصد سفر به کرمانشاه داشته باشند، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام با نرخ سود دو درصد و یا چهار درصد و بازپرداخت شش ماهه و یکساله پرداخت شود.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: هر گردشگری که قصد دریافت این وام را داشت، باید به یکی از دفاتر گردشگری که با بانک عامل قرار داشت مراجعه می کرد و پس از گذراندن فرآیندهای لازم، سفرکارت ۱۰۰ میلیون تومانی را دریافت می کرد.

وی تاکید کرد: در واقع بانک عامل، وام ۱۰۰ میلیون تومانی گردشگران را به حساب دفتر خدمات مسافرتی واریز کرده و دفتر نیز در قالب سفرکارت وام را به گردشگر می داد تا از آن برای هزینه تور، اقامت و خرید سوغات استفاده کند.

امیری با تائید اینکه این طرح هنوز به مرحله اجرا در نیامده، در خصوص چرایی عدم اجرای آن، گفت: متاسفانه بانک عامل شرایط بسیار سختی را پیش روی دفاتر خدمات مسافرتی قرار داده و همین مسئله هم باعث شده تا آنها استقبالی از اجرای این طرح نداشته باشند.

وی تاکید کرد: ما مکاتباتی را برای حل مشکلات پیش روی طرح، با بانک عامل داشته ایم و پیشنهاداتی را هم برای متعادل سازی شرایط داده ایم و منتظریم تا بانک پاسخ این مکاتبات را بدهد.

چگونه وام فرزندآوری بگیریم؟ + مبلغ و شرایط

به گفته مسئولان، اگر بانکی خارج از ضوابط قانونی درخواستی در زمینه ضامن و موارد دیگر برای تسهیلات فرزندآوری داشت افراد می‌توانند موارد را به بازرسی بانک‌ها گزارش و ثبت شکایت کنند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ۶ فروردین ماه بود که بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

بر این اساس تسهیلات برای فرزندانی که از ۱‌/۱‌/۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند با رعایت شروط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به شرح زیر پرداخت می‌شود:

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ به‌ازای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان (سه ساله)، فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان (چهار ساله)، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان (پنج ساله)، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان (شش ساله) و برای فرزند پنجم به بعد ۲۰۰ میلیون با بازپرداخت هفت ساله درنظر گرفته شده است.

همچنین بر اساس اعلام بانک مرکزی شروع اقساط این تسهیلات با شش ماه دوره تنفس آغاز و کارمزد این وام چهار درصد به صورت سالانه است.

تسهیلات فرزندآوری که اما برخی از بانک‌ها با سنگ اندازی‌های خارج از ضوابط قانونی برای والدین مانع تراشی می‌کنند در همین راستا نیز برخی از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان گلایه‌هایی داشتند.

اما بنابر قانون و اعلام بانک مرکزی، وثیقه مورد نیاز برای دریافت تسهیلات فرزندآوری شامل یکی از موارد داشتن حساب یارانه، سهام عدالت، سفته یک نفر ضامن و یک نفر بستگان درجه اول می‌شود.

عدم نیاز به ارائه کارت پایان خدمت سربازی برای دریافت تسهیلات فرزندآوری

در ادامه هم علیرضا قیطاسی دبیر کل شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سهمیه پرداخت تسهیلات فرزندآوری و شرایط ضامن آن مشخص است همچنین اگر بانکی خارج از ضوابط قانونی درخواستی در زمینه ضامن و موارد دیگر برای تسهیلات فرزندآوری داشت افراد می‌توانند موارد را به بازرسی بانک‌ها گزارش و ثبت شکایت کنند که تمام این موارد هم بررسی می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: برای دریافت تسهیلات فرزندآوری نیازی به ارائه کارت پایان خدمت سربازی وجود ندارد و بازپرداخت اقساط وام فرزندآوری ۱۴۰۳ متناسب با حجم مبلغ دریافتی محاسبه می‌شود.

همچنین پیش از این هم بانک مرکزی اعلام کرده بود: مردم می‌توانند هرگونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری می‌کند و از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند شامل هر گونه تعلل یا ممانعت و عدم پاسخگویی در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری و درخواست ضمانت‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌ها است.

نحوه دریافت وام فرزندآوری چگونه است؟

والدین می‌توانند برای دریافت این وام ابتدا با مراجه به سامانه بانک مرکزی ثبت نام کرده و در مرحله دوم کد رهگیری از سامانه را دریافت کنند پس از دریافت کد رهگیری، ۱۲ روز فرصت دارند به بانک مراجعه کرده و پس از مراجعه به بانک متقاضیات برای تکمیل مدارک ۶۰ روز فرصت دارند تا مدارک مورد نیاز را ارائه دهند همچنین در صورت عدم مراجعه به شعبه مربوطه در مدت زمان تعیین شده ، اطلاعات ثبت نامی فرد حذف خواهد شد.

گفتنی است، حداقل مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام و مراجعه به بانک اصل شناسنامه پدر و فرزند، اصل کارت ملی پدر، کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت و کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سامانه پس از مرحله ثبت نام است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها