فوری / جیب یارانه بگیران پرپول شد | شارژ نفری 620 هزارتومان امشب | اولین یارانه نقدی سال ۱۴۰۳ واریز شد

کد خبر: 1285120

یارانه دهک‌های ۱ تا ۳ واریز شد.

فوری / جیب یارانه بگیران پرپول شد | شارژ نفری 620 هزارتومان امشب | اولین یارانه نقدی سال ۱۴۰۳ واریز شد

خبرنگار شکیبا بقال زاده: یارانۀ ۴۰۰ هزار تومانیِ دهک‌های ۱ تا ۳ واریز شد. بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه واریز می شود.

از کجا بفهمیم که دهک چندم هستیم؟

«دهک درآمدی» عبارتی است که شاید تا پیش از عملیاتی‌شدن اجرای هدفمندی یارانه‌ها بیشتر در فضای دانشگاهی و در مقالات اقتصادی به کار برده می‌شد، اما با شروع اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۳۸۸، این عبارت وارد فضای رسانه‌ای کشور و موجب طرح این سوال در میان بسیاری از قشرهای جامعه شد که در کدام دهک یا به اصطلاح روزهای پیش از آغاز این طرح، در کدام خوشه قرار می‌گیرند؟ شما هم اکنون با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی  «www.sso.my.gov.ir» و با وارد کردن تلفن همراه سرپرست خانوار می‌توانید از دهک خود مطلع شوید. همچنین در همین سایت، می‌توانید به دهک خود اعتراض کنید تا بررسی شود.

شیوه استعلام میزان اعتبار کالابرگ

بر اساس طرح کالابرگ الکترونیک، اعتبار یارانه برای همه یارانه‌بگیران در دهک‌های اول تا هفتم واریز شده و می‌توانند با مراجعه به ۱۲ فروشگاه زنجیره‌ای و بیش از ۱۱۰ هزار فروشگاه خرد، خرید کالاها را انجام دهند. این خانواده‌ها با مراجعه به برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و نصب این اپلیکیشن از نرم‌افزار «بازار» می‌توانند فروشگاه‌های نزدیک محل سکونت را شناسایی و برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی به این مراکز خرید مراجعه کنند. همچنین سرپرست خانوار می‌تواند برای استعلام از مانده‌حساب کد دستوری  # ۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری  و سپس گزینه اول «موجودی یارانه سرپرست» را انتخاب کند./اقتصادآنلاین

یارانه نقدی و معیشتی ثابت ماند

برای سال آینده در مجموع بیش از ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی و معیشتی و کالابرگر الکترونیک پیش‌بینی شده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ دولت ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی و معیشتی و کالابرگ الکترونیک پیش‌بینی کرده که این رقم نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.

همچنین ۷۴.۹ هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو، شیرخشک و ملزومات مصرفی پزشکی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در لایحه بودجه سال گذشته ۶۹ هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو در نظر گرفته شده بود که انتقاداتی از سوی سازمان غذا و دارو هم به دنبال داشت. سید حیدر محمدی سال گذشته درباره وضعیت اعتبارات طرح دارویاری در سال ۱۴۰۲ گفته بود که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، اعتباری ۶۹ هزار میلیارد تومانی به عنوان اعتبار مربوط به طرح دارویاری در نظر گرفته شده که سازمان غذا و دارو نسبت به اعتباری که برای بودجه طرح دارویاری پیش‌بینی شده، اعتراض دارد. اعتبار ۶۹ هزار میلیارد تومانی برای بودجه دارویاری در حالی مطرح شده که درخواست سازمان غذا و دارو برای اعتبار اجرای این طرح در سال آینده، ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

یارانه نقدی ۲۵فروردین واریز می شود/ جدول دقیق

​براساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، واریز یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ طبق روال گذشته پرداخت می‌شود و شارژ سومین کالابرگ ۲۲۰ هزار تومانی نیز ۱۸ فروردین همچون ماه‌های قبل انجام می‌شود.

یارانه نقدیروز‌های اخیر سازمان هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه‌ای صادر کرد که براساس آن زمان واریز یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه را ۲۵ هر ماه و سایر خانوار‌های مشمول را سی‌ام اعلام کرده بود.

براساس اعلام این سازمان، واریز یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ طبق روال گذشته پرداخت می‌شود، و شارژ سومین کالابرگ ۲۲۰ هزار تومانی نیز ۱۸ فروردین همچون ماه‌های قبل انجام می‌شود.

یارانه نقدی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه سومین مرحله از واریز یارانه مضاعف طرح فجرانه ۲۰ فروردین انجام می‌شود، گفت: در ۲ نوبت اجرای این طرح، بیش از ۷۸ هزار میلیارد به سمت سفره غذایی مردم هدایت شده است و ۸۷ درصد مردم در نوبت اول از این طرح استقبال کردند.

در ۲ نوبت اجرای این طرح، بیش از ۷۸ هزار میلیارد به سمت سفره غذایی مردم هدایت شده است و ۸۷ درصد مردم در نوبت اول از این طرح استقبال کردند.

سید رضا یحیوی درباره اجرای طرح فجرانه (کالابرگ الکترونیکی) اظهار داشت: مرحله سوم طرح فجرانه از بیستم فروردین ماه آغاز می‌شود و مردم تا ۱۸ فروردین فرصت دارند که از اعتبار یارانه مضاعف ماه گذشته خود استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه در اسفندماه استقبال خوبی از فرایند خرید از فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از کالابرگ انجام شد، افزود: مردم با استفاده از فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی خریدهای خود را از اسنپ مارکت و دیجی کالا به‌راحتی انجام دادند و بسته خود را از طریق پیک در منزل خود تحویل گرفتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها