فقط تا پایان امشب فرصت دارید | سود میلیاردی خرید خودرو لاماری | فروش لاماری ایما فول آپشن و هیبرید در سامانه یکپارچه

کد خبر: 1289887

با توجه به شروع به کار سامانه خودروهای وارداتی، فروش لاماری ایما فول آپشن و هیبرید در اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده و متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

فقط تا پایان امشب فرصت دارید | سود میلیاردی خرید خودرو لاماری | فروش لاماری ایما فول آپشن و هیبرید در سامانه یکپارچه

با توجه به شروع به کار سامانه خودروهای وارداتی، فروش لاماری ایما فول آپشن و هیبرید در اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده و متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

در جدیدترین اخبار خودرو و مطابق اطلاعیه آرین پارس موتور، متقاضیان خودروهای وارداتی و دارندگان اولویت سامانه وارداتی‌ها می‌توانند از امروز برای خرید لاماری ایما هیبریدی HEV اقدام کنند.

فروش لاماری ایما فول آپشن و هیبرید در اردیبهشت ۱۴۰۳

لاماری ایما HEV در واقع نسخه فول آپشن و هیبریدی لاماری ایما محسوب می‌شود که در دوره‌های پیشین ثبت نام در سامانه وارداتی‌ها نیز حاضر بوده است. اگرچه آرین پارس موتور در حال حاضر لاماری ایما HEV را به‌شکل وارداتی به فروش می‌رساند، اما برنامه دارد تا حداقل در نیمه دوم سال جاری این محصول را به‌شکل مونتاژی نیز عرضه کند.

لازم به ذکر است که سامانه وارداتی‌ها از امروز تا روز سه‌شنبه فعال است و متقاضیان می‌توانند برای خرید لاماری ایما فول آپشن و هیبرید اقدام کنند. همچنین قیمت این مدل در ابلاغیه جدید، یک میلیارد و ۵۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در مبادی ورودی اعلام شده که به این مبلغ، هزینه‌های عوارض و شماره‌گذاری نیز اضافه خواهد شد.

لاماری ایما HEV

لاماری ایما هیبرید آرین پارس موتور که اخیرا به‌طور رسمی نیز معرفی شده، از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو در کنار یک پیشرانه برقی به‌عنوان قوای محرکه استفاده می‌کند. پیشرانه احتراقی این خودرو قادر به تولید ۱۶۸ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متری است و نهایت توان این پیشرانه نیز به ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

قدرت تولید‌ شده توسط پیشرانه را یک جعبه‌دنده DHT مخصوص خودروهای هیبریدی به چرخ‌های جلو می‌رساند. از سویی استفاده از سیستم هیبرید در این مدل از لاماری سبب شده تا مصرف سوخت خودرو در حالت ترکیبی بین 4.7 تا 5.3 لیتر باشد. گفتنی است که ظرفیت باتری‌های این مدل نیز در حدود دو کیلووات‌ساعت است.

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی لاماری ایما فول آپشن و هیبریدی باید به سردکن صندلی راننده، ماساژور و حافظه صندلی راننده، گرم‌کن برای صندلی‌های جلو، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، اتوهلد، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، درب برقی صندوق عقب، سقف پانوراما، صندلی‌های برقی جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، کروز کنترل، دوربین ثبت وقایع، تهویه اتوماتیک، سامانه پاکسازی هوای کابین، نورپردازی روی داشبورد، استارت دکمه‌ای، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، رادار خط‌خوان، رادار نقطه کور و سیستم اخطار برخورد از جلو اشاره کرد./گجت نیوز 

امشب آخرین فرصت انتخاب خودروهای وارداتی است

سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی تا ساعت ۲۳:۵۹ امروز (سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه) برای انتخاب خودرو در دسترس است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فروش خودروهای وارداتی از  16 تا 18 اردیبهشت‌ماه جریان دارد البته این طرح فروش مشمول آن دسته از متقاضیانی است که در اسفندماه 1401 در سامانه یکپارچه پول بلوکه کرده بودند.

در این مرحله سه خودروی برقی شامل هوندای برقی معین خودرو، هونگچی E-QM5 و لونا برقی ایران‌خودرو عرضه می‌شود. خودروی هیبریدی لاماری آرین پارس و نیسان سانی بنزینی هم در لیست خودروهای عرضه شده هستند.

سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی تا ساعت 23:59 امروز (سه شنبه 18 اردیبهشت ماه) برای انتخاب خودرو در دسترس است.

در این مرحله متقاضیان می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر انتخاب کنند، البته هیچ‌گونه ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً برای ثبت‌نام کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال 1401 حساب خود را بلوکه کرده‌اند، است.

چرا لاماری ایما هیبرید (HEV) ارزش خرید دارد؟

لاماری ایما هیبرید (HEV) نه‌تنها در سیستم انتقال نیرو جدید کار شده، بلکه در ویژگی‌های رفاهی و ایمنی نیز با نسخه قدیمی تفاوت‌هایی دارد و با بهبودهای بسیاری همراه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لاماری ایما هیبرید (HEV) جدیدترین محصول سواری آرین پارس موتور شناخته می‌شود که قرار است در فاز اول به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه شود. با توجه به اضافه شدن نام این خودرو به سامانه خودروهای وارداتی، می‌توان گفت که دومین محصول لاماری در آستانه ورود به بازار است. اما احتمالاً سوال بسیاری از متقاضیان، قیمت فروش لاماری ایما هیبرید و بازه قیمتی آن در بازار باشد.

براساس اطلاعات واصله، ایمای هیبرید احتمالاً فاصله قیمتی 40 درصدی با نسخه  لاماری ایما در بازار داشته باشد. هم‌اکنون لاماری ایما معمولی در بازار با نرخ  حدودا دو میلیارد و 100 میلیون تومان به فروش می‌رسد که با احتساب 40 درصد، در کانال پایین‌تر از سه میلیارد تومان ( حدود دو میلیارد و 900 میلیون تومان) قرار خواهد گرفت.

لاماری ایما هیبرید (HEV) نه‌تنها در سیستم انتقال نیرو جدید کار شده، بلکه در ویژگی‌های رفاهی و ایمنی نیز با نسخه قدیمی تفاوت‌هایی دارد و با بهبودهای بسیاری همراه شده است. همچنین لازم به تاکید است که با تولید نسخه HEV (هیبرید) لاماری ایما، این مدل جانشین تریم رده بالاتر به حساب می‌آید که زمانی قرار بود تحت عنوان ایما X و در نسخه بنزینی به تولید برسد.

نسخه هیبرید لاماری ایما از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو 4 سیلندر مجهز به سیستم پرخوران و سیستم پاشش سوخت مستقیم، همانند نسخه بنزینی ایما بهره می‌گیرد، اما در این مدل با دو موتور الکتریکی با کد شناسایی DHT-300 (یکی به‌عنوان ژنراتور و دیگری به‌عنوان موتور رانشی) به‌مجموع توان 130 کیلووات (174 اسب بخار) و مجموع گشتاور 300 نیوتن.متر همراه شده است و نیروی الکتریسیته آن با یک پک باتری 2 کیلووات.ساعت تامین می‌شود.

در حال حاضر تنها رقیب مستقیم محصول هیبریدی آرین پارس موتور، خودروی تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید محسوب می‌شود؛ چرا که هر دو محصول، چینی و در یک بازه قیمتی نزدیک به یک‌دیگر قرار می‌گیرند.

طبق محدوده قیمتی حدودی که برای لاماری ایما HEV مشخص شده، این خودرو قیمت پایین‌تری نسبت به رقیب خود، یعنی تیگو 8 پلاگین هیبرید دارد. از سوی دیگر به دلیل اینکه لاماری در نسخه پلاگین هیبرید عرضه نمی‌شود، نیازی به شارژ باتری‌های آن نیست.

همچنین در بخش مشخصات فنی نیز حداکثر قدرت و گشتاور لاماری ایما هیبریدی نسبت به تیگو 8 پرو PHEV اندکی بیشتر است. به عبارتی ایمای هیبرید در مجموع می‌تواند حداکثر 342 اسب‌بخار و 580 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند، اما رقیب این خودرو قادر به تولید 326 اسب‌بخار و 510 نیوتن‌‎متر است.

هرچند مصرف سوخت ترکیبی خودروی جدید آرین پارس موتور به صورت رسمی اعلام نشده، اما با توجه به حجم موتور یکسان آن با رقیب خود و همچنین وزن پایین‌تر، احتمالاً مصرف سوخت لاماری ایمای هیبرید حتی از تیگو 8 PHEV نیز کمتر باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها