حقوق متوفیان به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

کد خبر: 1290569

در پی فوت هر شخص، حقوق و تعهدات او به بازماندگانش منتقل می‌ شود. این موضوع شامل مستمری بازنشستگی، حقوق کارمندی و ... می ‌شود که به بازماندگان واجد شرایط طبق قوانین مربوطه پرداخت می‌شود.

حقوق متوفیان به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در پی درگذشت هر فرد، اموال و دارایی‌ های او به عنوان ارث به بازماندگانش تعلق می ‌گیرد. پس از طی مراحل قانونی، هر یک از وراث طبق سهم‌ الارث خود می‌تواند اموال را تصاحب کند. اما موضوع فقط به اموال و دارایی‌ها ختم نمی‌شود. برخی افراد که پیش از فوت حقوق ‌بگیر بوده ‌اند، حقوقی نیز برای بازماندگان خود به جای می ‌گذارند که پس از فوتشان نیز همچنان پرداخت می‌ شود.

حقوق شامل مستمری بازنشستگی، حقوق کارمندی و ... می ‌شود که به بازماندگان واجد شرایط طبق قوانین مربوطه پرداخت می‌شود. در پی فوت هر شخص، حقوق و تعهدات او به بازماندگانش منتقل می ‌شود. شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت حقوق بازماندگان، بسته به نوع شغل و سازمان مربوطه متفاوت است.

حقوق متوفیان به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

همسر دائمی: طبق قانون، همسر دائمی متوفی از حقوق وظیفه یا مستمری وی برخوردار است. حتی اگر بعدا دوباره ازدواج کند، این حقوق به او تعلق خواهد گرفت.

شوهر متوفی: در شرایطی خاص، شوهر متوفی نیز می‌ تواند از مستمری همسر خود بهره‌ مند شود. به عنوان مثال، اگر شوهر در زمان فوت همسر تحت تکفل او بوده یا از کار افتاده باشد.

فرزندان ذکور: تا سن 20 سالگی یا در صورت معلولیت و از کار افتادگی، می ‌توانند مستمری دریافت کنند.

فرزندان اناث: تا زمانی که ازدواج نکرده و شاغل نباشند، مستمری به آنها تعلق می ‌گیرد.

فرزند خوانده: فرزند خوانده ‌ها در حکم فرزند حقیقی هستند و از تمام حقوق و مزایای مربوط به ارث و حقوق بازماندگان بهره ‌مند می ‌شوند.

پدر و مادر: اگر پدر و مادر متوفی تحت تکفل او باشند و از کار افتاده یا مسن باشند، می‌ توانند مستمری فرزند خود را دریافت کنند.

اقتصادآنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها