طلای دست دوم نخرید

کد خبر: 1290629

یک فعال بازار طلا با بیان اینکه مردم از خرید طلای دست دوم و آب شده خودداری کنند از احتمال ثبات قیمت طلا و سکه در ماه آینده خبر داد.

طلای دست دوم نخرید

یک فعال بازار طلا با بیان اینکه مردم از خرید طلای دست دوم و آب شده خودداری کنند از احتمال ثبات قیمت طلا و سکه در ماه آینده خبر داد.

امروز در بازار سکه و طلا قیمت‌ها تقریبا ثابت بود؛ هر چند با آرامش در بازار ارز قیمت طلا و سکه اندکی کاهش یافت؛ اما نرخ‌های روی طلا فروشی تقریبا ۱۰ روزی است که در قیمت‌های ثابت در نوسان است.

ابراهیم محمدولی، فعال بازار طلا و عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار سکه و طلا اظهار داشت: قیمت طلا هر مثقال طلای آب شده امروز در محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار داشت.

وی اضافه کرد: در یک هفته ده روز اخیر درست است قیمت طلا نوسان داشت اما این تغییر در هر گرم بین ۲۵ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان بود بازار التهاب نداشت و در چند روز اخیر آرامش بیشتری نسبت به گذشته داشته است.

این فعال بازار طلا با بیان اینکه بازار طلا در یک مسیر ثبات حرکت می‌کند؛ خاطرنشان ساخت: امیدواریم حادثه غیرمترقبه‌ای پیش نیاید تا قیمت طلا و انس را دچار نوسان شدید کند در حال حاضر طلا در مسیر خوبی قرار دارد.

محمدولی افزود: نکته مهم درباره بازار این است که مصرف کننده این روزها دنبال خرید مصنوعات طلا نیست بلکه بیشتر تقاضا در بازار طلاهای دست دوم یا آب شده است این امر نمی‌تواند برای صنعت طلا خوشایند باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ‌سازی شود تا خرید طلای آب شده و دست دوم کاهش یابد؛ تصریح کرد: توصیه ما این است مردم به دنبال خرید مصنوعات نو باشند؛ این خرید می‌تواند از یک طرف به‌عنوان زینت برای بانوان استفاده شود از طرف دیگر مصنوعات طلا در دراز مدت خریدار را دچار ضرر و زیان نمی‌کند و در موقع لازم به قیمت روز نقد می‌شود.

این فعال بازار طلا گفت: در چند سال اخیر تولید صنعت طلا به دلیل اقبال مردم برای خرید طلای دست دوم و آب شده رونق نداشته است باید این امر اطلاع رسانی شود تا چرخ تولید نیز به گردش در بیاید.

محمدولی در پاسخ به این سوال که ممنوع شدن خرید و فروش طلای دست دوم می‌تواند برای بازار مفید باشد نیز اظهار داشت: اگر سازمان‌های مربوطه خرید و فروش طلای دست دوم را ممنوع کنند همچنین طلای آب شده نیز به تولیدکننده فروخته شود می‌تواند در صنعت طلا اثرات مثبت داشته باشد.

وی در پیش‌بینی از آینده بازار طلا و سکه نیز گفت: پیش‌بینی قیمت طلا سخت است اما تجربه نشان داده همین مسیر کنونی ادامه داشته باشد از طرف دیگر رخداد سیاسی خاصی در عرصه جهانی به وجود نیاید می‌توان قیمت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان با اندکی کاهش یا افزایش را برای هر گرم طلا ببینیم.

آخرین قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار ۳ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان شد هر انس نیز به نرخ ۲۳۶۰ دلار رسید. در بازار سکه نیز قیمت هر قطعه سکه طرح جدید ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد./اقتصاد آنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها