فرار مالیاتی ۵۰ میلیاردی ۴ طلافروش

کد خبر: 1290910

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی از شناسایی ۵۱۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی از چهار طلافروشی در اردبیل خبر داد.

 فرار مالیاتی ۵۰ میلیاردی ۴ طلافروش

شاهین مستوفی رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور پیرامون نحوه شناسایی فرار مالیاتی حوزه طلافروشان اردبیل، گفت: متعاقب گزارش‌های واصل شده مبنی بر سوء استفاده از صندوق‌های قرض ‌الحسنه و انتقال گردش مالی از بانک‌ها به برخی از این صندوق‌ها، اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (181) قانون مالیات های مستقیم یک صندوق قرض الحسنه در استان اردبیل در دستور کار قرار گرفت.

مستوفی افزود: با بازرسی انجام شده و با توجه به مدارک بدست آمده، مشخص شد چهار طلا فروشی اقدام به پنهان سازی بخش قابل توجهی از فعالیت اقتصادی خود در قالب گردش مالی صندوق قرض ‌الحسنه نموده ‌اند به ‌نحوی که در سال 1401 جمع گردش مالی درآمدی آن ها در صندوق قرض ‌الحسنه مذکور، قریب به 510 میلیارد ریال بوده است که این مبلغ درآمدی در محاسبه مالیات این اشخاص در مقطع زمانی تسلیم اظهارنامه، لحاظ نشده بود و مجموع مالیات ابرازی طلافروش‌های یاد شده، تنها 18 میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مطالبه مالیات و جرائم ناشی از کتمان درآمد مذکور با رعایت قوانین و مقررات مربوطه در حال انجام است./ ایلنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها