بلیت مدیران پروازی باطل می شود

کد خبر: 1291658

«مدیران پروازی»، اصطلاحی خاص برای افرادی است که پست و مقام‌شان جای دیگری است و خانه و کاشانه‌شان جای دیگر؛ مدیرانی که تنها هفته‌ای (و گاه حتی در طول ماه) یکی، دو روز در حوزه‌ کاری خود حضور داشته و آخر هفته به زادگاه خود بازگشته و با خانواده خود وقت می گذرانند.

بلیت مدیران پروازی باطل می شود

«مدیران پروازی»، اصطلاحی خاص برای افرادی است که پست و مقام‌شان جای دیگری است و خانه و کاشانه‌شان جای دیگر؛ مدیرانی که تنها هفته‌ای (و گاه حتی در طول ماه) یکی، دو روز در حوزه‌ کاری خود حضور داشته و آخر هفته به زادگاه خود بازگشته و با خانواده خود وقت می گذرانند.  مدیرانی که اغلب وقت و تمرکزشان صرف رفت و آمد شده و با بی‌توجهی به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان،  بخش اعظمی از توانایی‌های نیروهای بومی در منطقه را نادیده می‌گیرند. حضور مدیران و کارشناسان پروازی در صنایع و شرکت‌های استان بوشهر سال‌هاست به کلافی سردرگم تبدیل شده و مشکلات عدیده‌ای را به جوانان و کارجویان بومی استان بوشهر تحمیل کرده است.

رئیسی، دستور تعیین تکلیف صادر کرد

 «سید ابراهیم رئیسی» در جلسه هیأت دولت ( بهمن 1402)  به «محسن منصوری» معاون اجرایی خود مأموریت می‌دهد تا با همکاری دستگاه‌های مرتبط، بررسی مورد به مورد انجام دهد تا استفاده از مدیرانی که در منطقه عملیاتی مستقر نیستند، انجام نشود.  منصوری در همان جلسه، با اشاره به گلایه‌های مردم استان بوشهر درباره مدیران پروازی، تذکرات چند باره رئیس جمهور و مصاحبه‌های  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  می‌گوید: برخی دستگاه‌ها و ارگان‌ها در بوشهر (عسلویه)، شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی دارند که اعضای هیأت مدیره به شکل عمده غیر بومی و پروازی هستند. خیلی از این اعضای هیأت مدیره، کارکرد ندارند و با هزینه‌های آنچنانی هتل و پرواز، نصف روز می‌روند به بوشهر و برمی‌گردند و ما بقی هفته را در دفاترشان در مناطق بالای شهر تهران مستقر می‌شوند. معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: بر این اساس، ضرورت دارد دستورالعملی تدوین شود؛ مثلاً در گام اول از هر پنج عضو هیأت مدیره، ۲ نفر بومی باشند و همه اعضا هم در همانجا ساکن شوند؛ همچنین لازم است مکانیزم تنبیهی نیز وجود داشته باشد.

بهره‌گیری از نیروهای بااستعداد بومی

اما معضل حضور مدیران پروازی تنها اختصاص به استان بوشهر نداشته و استان‌هایی مانند خوزستان، هرمزگان و ... را نیز درگیر کرده است. بهمن سال گذشته، رئیس جمهور در پایان روز دوم سفر به هرمزگان به مطالبه مردمی جذب  نیروهای بومی در مناصب اشاره کرده و می‌گوید: یکی از راه‌های امیدوار کردن مردم به ویژه جوانان توجه به ظرفیت‌های بومی در گزینش‌ مدیران است. «سید ابراهیم رئیسی» تصریح می کند: مدیرانی که بین تهران و بندرعباس در رفت و آمد هستند و حضور آنها در استان هرمزگان نیز ضروری است، خانواده خود را به استان بیاورند تا هر روز تردد نکنند؛ زیرا این ترددها هم هزینه‌بر است و هم ثبات مدیریتی را دچار چالش خواهد کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها