واریز 3 میلیون و 680 هزارتومانی همراه با یارانه مضاعف امشب | این یارانه 3 میلیون تومانی به چه کسانی می رسد ؟

کد خبر: 1293212

در یارانه طرح یسنا اگر خانواده دارای دو فرزند در دهک های کم درآمد جامعه قرار داشته باشد مبلغ 1 میلیون و 200 هزارتومان اضافه یارانه دریافت خواهند کرد. یارانه مضاعف برابر با 3 میلیون و 680 هزارتومان سرپرست این خانوار در ماه دریافت خواهد کرد.

واریز 3 میلیون و 680 هزارتومانی همراه با یارانه مضاعف امشب | این یارانه 3 میلیون تومانی به چه کسانی می رسد ؟

خبرنگار شکیبا بقال زاده: در یارانه طرح یسنا اگر خانواده دارای دو فرزند در دهک های کم درآمد جامعه قرار داشته باشد مبلغ 1 میلیون و 200 هزارتومان اضافه یارانه دریافت خواهند کرد. یارانه مضاعف برابر با 3 میلیون و 680 هزارتومان سرپرست این خانوار در ماه دریافت خواهد کرد.

به گفته مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: در راستای اجرای طرح یسنا، به حساب سرپرستان خانوارِ‌ این مادران مبلغ ۴۰۰ هزار تومان واریز شد که افراد می‌توانستند از فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ الکترونیکی تا سقف مقرر خرید کنند.

در مرحله دوم که در روزهای پایانی اعتباری از محل اعتبارات ستاد ملی جمعیت برای این مهم به حساب وزارت متبوع واریز شد، مبلغ ۶۰۰ هزارتومان برای خرید سبد غذایی و بهداشتی رایگان به حساب سرپرستان خانوار ۳ دهک اول درآمدی در تمام استان‌های سراسر کشور که حدود یک میلیون مادر دارای فرزند زیر ۲ سال داشتند، شارژ شد.

خانواده‌ها فرصت داشتند این اعتبار را برای خرید بسته‌های رایگان غذایی و بهداشتی استفاده کنند.

با این حساب اگر خانواده ای دارای دو فرزند با شرایط گفته شده باشند و در دهک های کم درآمد جامعه قرار داشته باشند مبلغ 1 میلیون و 200 هزارتومان اضافه یارانه دریافت خواهند کرد.

بنابراین با مبلغ یارانه نقدی و یارانه مضاعف درکل مبلغی برابر با 3 میلیون و 680 هزارتومان سرپرست این خانوار در ماه دریافت خواهد کرد.

در فروردین ماه سال جاری مبلغ ۶۰۰ هزار تومان در قالب طرح یسنا و از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ به حساب سرپرستان خانوارِ دارای مادران باردار یا فرزند شیرخوار زیر ۲ سال در دهک یک تا سه درآمدی، واریز شد.

برای تداوم اجرای این طرح در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و اقلام و مبلغ موردنظر پیش‌بینی و پیشنهادات به سازمان برنامه و ستاد ملی جمعیت ارائه شده که مورد تایید قرار گرفته است./ایسنا

 آغاز واریز یارانه جدید ۶۰۰ هزار تومانی از امروز

دولت برای مادرانی که دارای فرزند زیر دو سال و جز ۳ دهک اول درآمدی بودند، یارانه ۶۰۰ هزار تومانی در نظر گرفته است. این طرح از ابتدای اردیبهشت ماه در کشور اجرا شد و مبلغ یارانه برای این افراد از ۴۰۰هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ متاسفانه تسهیلات مسکن پیش‌بینی نشده بود اما با پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و مساعدت و همراهی دولت در سال گذشته، عملیاتی و اجرایی شد.

افرادی که مشمول این یارانه هستند، می‌توانند اقلام بهداشتی مثل پوشک، صابون و شامپو برای کودک و مادر و همچنین بسته‌های حمایتی دارای لبنیات، پروتئین، حبوبات، میوه‌جات و سبزیجات را تا سقف ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان از فروشگاه‌های طرف قرارداد، خریداری کنند.

برای اطلاع از اینکه شامل این طرح هستید یا خیر، می‌توانید با ورود به اپلیکیشن “شما”، کد ملی سرپرست خانوار را وارد کرده و از شرایط خود کسب اطلاعات کنید

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت نیز درباره این طرح گفت: سازمان برنامه و بودجه این وعده را داده است که بودجه این طرح حدود ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

این طرح به این منظور انجام می‌شود تا بتوانیم کودکان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم. امیدواریم با این طرح، سوء تغذیه را در کشور به طور کامل از بین ببریم و هیچ کودکی دیگر مشکل اختلال در رشد نداشته باشد.

پس از اجرای این طرح، مبلغ یارانه مادرانی که فرزند زیر ۲ سال دارند از ۴۰۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان تغییر یافت و با این افزایش اعتبار، می‌توان برای خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی متنوع اقدام کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز توضیح داد: برای خانوار‌های مشمول یارانه مادران دارای کودک شیرخوار که مشمول طرح یسنا هستند، پیامک ارسال می‌شود و اعتبار این طرح در حساب سرپرست خانوار مشمول شارژ شده که در قالب طرح کالابرگ قابل‌استفاده است.

طرح یارانه کالابرگ الکترونیک تمدید شد

با موافقت هیات وزیران، اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سال ۱۴۰۳ تمدید شد.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ متاسفانه تسهیلات مسکن پیش‌بینی نشده بود اما با پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و مساعدت و همراهی دولت در سال گذشته، عملیاتی و اجرایی شد.

سازمان برنامه و بودجه مکلف است نسبت به تخصیص اعتبارات کالابرگ بصورت علی‌الحساب و متناسب با میزان مقرر برای کالابرگ اقدام کند.

طبق مصوبه جلسه هیأت وزیران که اخیرا ابلاغ شده است، اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سال ۱۴۰۳ تمدید شد.

طبق این گزارش، هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی مواردی را در رابطه با تمدید طرح کالابرگ الکترونیکی تصویب کرد.

مشروح آنچه در این تصمیم تصویب شده، به شرح ذیل است:

۱: در اجرای جزء‌های (۱) و (۲) بند (الف) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۳، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به اجرای طرح مذکور از محل اعتبارات مصوب مربوط در قانون بودجه سال جاری اقدام کند.

مصوبه استمرار اجرای طرح کالابرگ در سال ۱۴۰۳ | شرایط جدید واریز کالابرگ الکترونیک + یارانه کالابرگ در خرداد ۱۴۰۳ هم واریز می شود؟ (واریز یارانه کالابرگ ادامه می یابد؟)

تبصره – اقلام کالا‌های اساسی مشمول طرح و نحوه توزیع یارانه بین اقلام مذکور مطابق با مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت است.

۲: سازمان برنامه و بودجه مکلف است مطابق با بند (پ) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳، نسبت به تخصیص اعتبارات کالابرگ به صورت علی‌الحساب و متناسب با میزان اعتبارات مقرر برای کالابرگ در جداول قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اقدام کند.

تبصره – در اجرای این بند و به منظور تسویه مطالبات فروشگاه‌های طرف قرارداد در طرح فجرانه، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است مبلغ دویست هزار میلیارد ریال (۲۰ هزار میلیارد تومان) به‌عنوان علی‌الحساب از محل اعتبارات بودجه عمومی در اختیار شرکت مجری طرح شرکت خدمات فناوری رفاه ایرانیان (فارا) وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها