ورود خودروهای برقی به ناوگان تاکسیرانی/ مجوز پلاک تاکسی برای ۴ خودروی برقی

کد خبر: 1293573

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی شهر تهران از تایید مشخصات فنی ۴ خودروی برقی و دریافت مجوز پلاک تاکسی از وزارت کشور خبر داد.

ورود خودروهای برقی به ناوگان تاکسیرانی/ مجوز پلاک تاکسی برای ۴ خودروی برقی

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت برسازمان تاکسیرانی شهر تهران از تایید مشخصات فنی ۴ خودروی برقی و دریافت مجوز پلاک تاکسی از وزارت کشور خبر داد.

شادی مالکی گفت: در ادامه سیاست‌های دولت سیزدهم و شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌های کشور به‌ویژه شهر تهران و به‌روز‌رسانی ناوگان حمل و نقل درون شهری و افزایش ایمنی خدمات به شهروندان شهر تهران وزارت کشور ضمن تایید مشخصات فنی ۴ مدل خودروی برقی طی مکاتبه‌ای مجوز اعطای پلاک تاکسی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی را صادر کرد.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: این نخستین گام برای تایید مشخصات فنی خودرو‌های برقی است و دیگر خودرو‌های برقی وارداتی هم در حال طی مراحل فنی برای دریافت این مجوز از وزارت کشور هستند.

شادی مالکی افزود: این مهم آغاز تحولات کلان و سبز سیستم حمل و‌نقل عمومی شهر تهران خواهد بود.

قرار است ۲۷۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی از محل قرارداد شهرداری با شرکت‌های چینی وارد تهران شود و ۲۷۰۰۰ تاکسی دیگر هم وزارت صمت به شهرداری تهران تحویل می‌دهد.

۴ شرکت خودروساز، خودرو‌های برقی خود را معرفی کرده‌اند، توافق‌نامه‌ها امضا شده و تعدادی تاکسی نیز رونمایی شده است، اما همه آنها در انتظار پلاک هستند؛ بعد از نصب پلاک «ت»، فعالیت این خودرو‌ها در خطوط تعیین شده آغاز خواهد شد./ ایلنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها