خبر مهم وزیر برای مستاجران | اعلام سقف اجاره‌بها هفته آینده ‌

کد خبر: 1293602

وزیر راه وشهرسازی: در برنامه است تا پایان امسال و حداکثر تا اواسط سال آینده واحدهای باقی مانده مسکن مهر تحویل داده شود.

خبر مهم وزیر برای مستاجران | اعلام سقف اجاره‌بها هفته آینده
‌

وزیر راه و شهرسازی از تعیین و ابلاغ سقف اجاره‌بها در نیمه خرداد خبر دهد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های مسکن مهر مهستان و پردیس گفت: در برنامه است تا پایان امسال و حداکثر تا اواسط سال آینده واحد‌های باقی مانده مسکن مهر تحویل داده شود. 

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسهیلات نهضت ملی مسکن گفت: سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ وضعیت پرداخت تسهیلات رشد ۲برابری داشت، اما در دوماهه ابتدای سال عملکرد بانک‌ها کمتر از انتظار بود. 

بذرپاش بیان کرد: در جلسه هفدهم شورای عالی مسکن که به ریاست آقای مخبر برگزار شد در برنامه قرار گرفت تا از طریق بانک مرکزی عملیات تزریق مالی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام شود و پروژه‌ها متوقف نشود. 

وی تصریح کرد: توقف پروژه‌های نهضت ملی مسکن خط قرمز ما است. 

عضو کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: تاکنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده که از این تعداد بیش از ۵۵۰ هزار واحد مسکن تکمیل و تحویل متقاضیان شد. 

بذرپاش بیان کرد: در شهر‌های جدید که یکی از کانون‌های جمعیتی واحد‌های مسکونی مهر به شمار می‌رود تمرکز ویژه داریم. در حال حاضر در پردیس تعداد محدودی باقی‌مانده و هم‌اکنون در این شهر از حالت بحران خارج شده‌ایم. 

وی ادامه داد: در مهستان نیز ۱۱ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده بود که با افتتاح واحد‌های مسکن مهر طی امروز به تعداد ۱۰ هزار واحد، یک هزار واحد باقی می‌ماند که تلاش می‌کنیم در ماه‌های آینده تکمیل و تحویل داده شود. 

به گفته وزیر راه و شهرسازی، واحد‌های مسکونی مهر در شهر جدید پرند نیز تقریبا به اتمام رسیده است. همچنین در شهر‌های جدید گلبهار، فولاد شهر و تعداد دیگری از شهر‌های جدید واحد‌های کمی باقی‌مانده است که به زودی تکمیل و تحویل خواهد شد. 

بذرپاش گفت: بخشی از منابع مالی برای تولید مسکن اختصاص به واحد‌های مسکن مهر داشت که با تحویل این واحد‌ها تمرکز بیشتری بر روی تکمیل واحد‌های مسکن مهر خواهیم داشت. 

وی در خصوص تعیین سقف اجاره بها نیز اعلام کرد: تعیین سقف اجاره‌بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد./ میزان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها