تحریم داخلی ایجاد نکنید

کد خبر: 156891

مشکلات به هیچ وجه ریشه‌ای و عمیق نیست و اگر دولت، مردم را کمک کند و تحریم داخلی و خودی برای دست اندرکاران مسائل اقتصادی ایجاد نشود، یقینا مردم تحریم‌ها را دور خواهد زد.

تحریم داخلی ایجاد نکنید

علاء الدین میرمحمد صادقی از مبارزین انقلاب که از نخستین روزهای نهضت همراه با آن و اعضای موثر موتلفه اسلامی بود و در جریان بازگشت امام (ره) به ایران در ۱۲ بهمن ۵۷ نقش ایفا کرد و امروز نیز از اعضای نظارت حزب موتلفه اسلامی است. وی پس از پیروزی انقلاب نیز فعالیت خود در بخش خصوصی را دنبال و ازهمان روزهای اول در اتاق بازرگانی حضور پیدا کرد. صادقی از شاخصین یخش خصوصی و از فعالان در عرصه‌های مختلف همچون کارآفرینی و... به حساب می‌آید. گزیده‌ای از گفتگوی وی با هفته نامه شما را در ذیل می‌خوانید: * منتخبین در اتاق ایران مخالف نظام نیستند اما برخی مسائل را به امور مذهبی یا به قول خودشان سختی ترجیح می‌دهند. * نمایندگان بیشتر مراجع تقلید در بازار بودند، یادم هست بیشتر نمایندگان مرحوم آیت الله ابوالحسن اصفهانی، مرحوم آیت الله بروجردی، مرحوم آیت الله حکیم، مرحوم آیت الله خویی و حضرت امام در بازار و از بازاری‌ها بودند.

رهبری معتقدند که سدهایی که جلوی مردم هست برداشته شود

* اینکه بعضی‌ها ما را سنتی می‌نامند، نه اینکه ما معتقد باشیم الان نباید از ماشین حساب استفاده کرد، هر کدام از دوستانمان با مدرن‌ترین دستگاه‌های روز دارند کسب و کارشان را ادامه می‌دهند ولی معتقدیم درستی و صداقت ربطی به این کار ندارد و سنتی که در بازار در امانت داری، صداقت و درستی و رعایت موازین اسلامی حاکم بود، باید امروز هم حاکم باشد. * مقام معظم رهبری معتقدند که مردم باید به کار و فعالیت واداشته شوند و سدهایی که جلوی مردم هست برداشته شود. * با توجه به اینکه در حال جنگ در بخش اقتصادی هستیم، یقیقا تلاش بیشتری نیاز داریم و بالاخره پاتک‌هایی هم می‌خوریم که باید خودمان را آماده کنیم. * اگر می‌بینید در بعضی بخش‌ها کم و بیش رکودی هست، در اثر مشکلاتی است که در وضع حاضر به وجود آمده و به نظر من مشکلات به هیچ وجه ریشه‌ای و عمیق نیست و اگر دولت مردم را کمک کند و تحریم داخلی و خودی برای دست اندرکاران مسائل اقتصادی ایجاد نشود، یقینا مردم تحریم‌ها را دور خواهد زد. * بعضی‌ها با تفسیرهایی که کردند و فکر کردند که باید شمشیر و اسلحه دستمان بگیریم، استنباط و برداشت غلطی از جهاد اقتصادی کرده‌اند، معنای این اصل یک تلاش فوق العاده و خستگی ناپذیر است که الان در بعضی بخش‌ها داریم، مثلا در بخش معادن که معدن کار‌ها در بیابان‌هایی که امکان زندگی نیست، راه‌های صعب العبور را می‌پیمایند و تلاش می‌کنند که به ذخیره‌ای دست یابند و بعد هم استخراج و به ثمر رساندن و بهره برداری از معدن را پیش رو دارند. * اینکه چون کسی وابسته به موتلفه بوده و اموالش مصادره نشده یا در مضیقه قرار نگرفته، مطلب صد در صد اشتباه و خلاف و لوث کردن همه خدمات و زحمات انقلاب است. * اینکه علت مصادره شدن اموال افراد این بوده که عضو موتلفه نبودند و برعکس کسانی که با موتلفه ارتباط داشتند اموالشان مصادره نشده، واقعا نهایت بی‌انصافی است. یا کسانی که این‌ها را می‌نویسند هیچ اطلاعی از جریان انقلاب ندارند یا احیانا می‌خواهند واقعیت‌ها را خلاف جلوه بدهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها