طلای ایرانی از قیمت جهانی تبعیت نمی‌کند!

کد خبر: 179628

قيمت جهاني طلا در هفتم دسامبر برابر با 16 آذر ماه پس از تجربه يك افزايش اندك روند نزولي و سقوط خود را آغاز كرد به گونه اي كه اين عدد از 1743 دلار براي هر اونس در 16 آذر ماه به 1577 دلار در 16 دسامبر برابر با 25 آذر ماه رسيد.

طلای ایرانی از قیمت جهانی تبعیت نمی‌کند!

تابناك: قيمت جهاني طلا در هفتم دسامبر برابر با 16 آذر ماه پس از تجربه يك افزايش اندك روند نزولي و سقوط خود را آغاز كرد به گونه اي كه اين عدد از 1743 دلار براي هر اونس در 16 آذر ماه به 1577 دلار در 16 دسامبر برابر با 25 آذر ماه رسيد.

كاهش شديد قيمتهاي جهاني طلا در سه هفته گذشته

بر اساس آمار ها و جداول گلد پرايس (GOLD PRICE) پس از اين سقوط بزرگ قيمتي محدوده قيمتها همچنان در هفته هاي گذشته ثابت مانده و با اندكي افزايش و مجددا كاهش مواجه شده اما در دو روز گذشته قيمت طلا از كف حاصل از سقوط قيمتي در 25 آذر نيز پايين تر رفته و به محدوده 1560 دلار براي هر اونس نزديك شده است.

خبرگزاريها از سقوط بي سابقه ديگر قيمت طلا در امروز پنج شنبه خبر دادند: امروز كاهش 31 دلاري قيمت جهاني طلا بهاي هر اونس طلا را به قيمت كم سابقه 1532 دلار رساند.

جالب تر از همه اينجاست كه در تمام اين مدت قيمت طلا در بازار تهران از ثبات برخوردار بوده و حتي در برخي موارد افزايش هاي كوچكي را نيز تجربه كرده است! نمودار قيمت طلا در بازار تهران طي يك ماهه گذشته ثبات قيمتها و افزايش در هفته آخر را نشان مي دهد كه از رفتار غير طبيعي بازار طلاي ايران در برابر تحولات بين المللي حكايت دارد.
نمودار قيمت طلا در بازار تهران طي يك ماهه گذشته ثبات قيمتها و افزايش در هفته آخر را نشان مي دهد

اين درحالي است كه تحولات قيمتي طلا در سه هفته گذشته به قدري شديد بوده كه از آن به راحتي به سقوط قيمتي تعبير شده است. اين تحولات بر بازار ساير فلزات گرانبها نيز اثر گذاشت و كاهش شديد قيمت بين المللي نقره را نيز سبب شد.

قيمتهاي جهاني نقره روند كاهش در يك ماه گذشته را نشان مي دهد

در پايان تاكيد بر اين نكته ضروريست كه جامعه رسانه اي كشور سخنان مسئولان بانك مركزي را از ياد نبرده هنگامي كه افزايش شديد قيمت طلا در بازار تهران را كاملا عادي و در تبعيت از قيمتهاي بازار جهاني خواندند. بايد از اين مسئولين كوشا پرسيد اگر آن افزايش در تبعيت از قيمتهاي بين المللي جاي نگراني نداشت؛ فكر نمي كنيد اكنون عدم كاهش در تبعيت از قيمتهاي جهاني اندكي جاي نگراني دارد؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها