معرفی برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۱۲

کد خبر: 226142

آکادمی نوبل طی مراسمی در استکهلم سوئد برندگان جایزه نوبل اقتصادی سال جاری میلادی را اعلام است.

فارس: برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۱۲ به دلیل فعالیت خود در حوزه مهندسی بازار و ارائه نظریه اعتبارات پایدار و طراحی بازار، جایزه نوبل اقتصاد این سال را بدست آوردند.

آکادمی نوبل طی مراسمی در استکهلم سوئد برندگان جایزه نوبل اقتصادی سال جاری میلادی را اعلام است.

بر این اساس، الوین ئی. روث و لویدز اس. شپلی 2 اقتصاددان آمریکایی این جایزه را دریافت کردند.

به گزارش فارس، الوین ئی. روث متولد 19 دسامبر سال 1951 در آمریکا در حال حاضر در دانشگاه هاروارد به فعالیت مشغول است.

روث از دانشگاه کلمبیا در سال 1971 در رشته تحقیقات عملیاتی فارق‌التحصیل شد؛ پس از آن از دانشگاه استنفورد مدرک استادی و پی‌اچ‌دی خود را در تحقیقات عملیاتی به ترتیب در سال های 1973 و 1974 دریافت کرد.

این اقتصاددان آمریکایی تا سال 1982 در دانشگاه ایلینویز تدریس می‌کرد. سپس تا سال 1998 استاد دانشگاه پیتزبورگ بود و از آن پس به دانشگاه هاروارد پیوست.

وی در آکادمی علوم و هنر آمریکا فعالیت دارد و عضو اداره ملی تحقیقات اقتصادی و جامعه اقتصادسنجی است. الوین روث در زمینه‌ «نظریه بازی ها»، طراحی بازار و اقتصادهای تجربی کار کرده است.

همچنین لویدز اس. شپلی دیگر اقتصاددان برنده جایزه نوبل اقتصادی متولد دوم ژوئن سال 1923 در آمریکا، فرزند ستاره‌شناس برجسته آمریکایی هارلو شپلی است.

لویدز شپلی ریاضیدان و اقتصاددان برجسته آمریکایی و پروفسور بازنشسته دانشگاه کالیفرنیا است که در حال حاضر در اداره ریاضیات و علم اقتصاد این کشور مشغول به فعالیت است.

شپلی دانشجوی دانشگاه هاروارد بود که برای خدمت سربازی انتخاب شد و در همان سال به علت شکستن پیام رمز هواشناسی شوروی مدال دریافت کرد.

این ریاضیدان آمریکایی در سال 1948 در رشته ریاضی از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شد و در سال 1953 مدرک پی‌اچ‌دی خود را دریافت کرد. رساله دوره کارشناسی و فوق دکتری وی ادامه نظریه فرانسیس سیدرو ادورث بوده است.لویدز در زمینه‌های اقتصاد ریاضی و به ویژه نظریه بازی ها فعالیت کرده است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی آکادمی نوبل، برندگان نوبل اقتصاد امسال به دلیل نقش خود در مهندسی اقتصاد برای بهتر کار کردن بازار نوبل اقتصاد را گرفته اند.این 2 اقتصاددان آمریکایی نظریه اعتبارات پایدار و طراحی بازار را ارائه کرده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها