یک اثر جدید در حوزه مدیریت ایمنی+ عکس

کد خبر: 251200

مضمون این اثر با استفاده از شاخص‌ها و معیارهای سنجش و اندازه‌گیری می‌تواند عملکرد ایمنی سازمان‌ها را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد تا از این طریق برنامه‌های دقیق‌تری را در خصوص بهبود شرایط ایمنی پیگیری کرد. کتاب «بررسی و تحلیل حوادث شغلی و صنعتی» در نهایت سعی بر آن دارد تا با ارائه یک روش اجرایی، الگویی مناسب را برای سازمان‌ها در خصوص بررسی، تجزیه و تحلیل حوادث ارائه کند.

یک اثر جدید در حوزه مدیریت ایمنی+ عکس

فارس: کتاب «بررسی و تحلیل حوادث شغلی و صنعتی» نوشته منوچهر امیدواری و ساجد نوروزی منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، کتاب «بررسی و تحلیل حوادث شغلی و صنعتی» با بهره‌مندی از شاخص‌ها و معیارهای سنجش و ارزیابی عملکرد ایمنی نوشته «منوچهر امیدواری» و «ساجد نوروزی» از سوی انتشارات «سازمان مدیریت صنعتی کشور» منتشر شد.

این کتاب‌ با ارائه اطلاعات جامع در خصوص ماهیت رویدادها و حوادث، چگونگی وقوع آن‌ها را با استفاده از مدل‌های بررسی حادثه و رویداد تشریح می‌کند و به واکاوی استراتژی‌های پیشگیری از حوادث و خسارات می‌پردازد.

مضمون این اثر با استفاده از شاخص‌ها و معیارهای سنجش و اندازه‌گیری می‌تواند عملکرد ایمنی سازمان‌ها را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهد تا از این طریق برنامه‌های دقیق‌تری را در خصوص بهبود شرایط ایمنی پیگیری کرد.

کتاب «بررسی و تحلیل حوادث شغلی و صنعتی» در نهایت سعی بر آن دارد تا با ارائه یک روش اجرایی، الگویی مناسب را برای سازمان‌ها در خصوص بررسی، تجزیه و تحلیل حوادث ارائه کند.

این اثر دارای هفت فصل نظیر «تاریخچه حوادث شغلی و صنعتی در جهان و سیر تحولات متأثر از آن»، «مقدمه‌ای بر حوادث شغلی و صنعتی»، «نظریه‌ها و تئوری‌های مربوط به حادثه و رویداد»، «منشاء حوادث و طبقه‌بندی آن»، «شاخص‌ها و معیارهای سنجش و اندازه‌گیری حادثه و رویداد»، «استراتژی پیشگیری از خسارات و حوادث» و «روش اجرایی تجزیه و تحلیل حوادث براساس مدل OHSAS - 18001 - 2007 و HSE» است.

مولفان کتاب «بررسی و تحلیل حوادث شغلی و صنعتی» در انتهای اثر، فرم‌های بررسی حادثه را ارائه کرده‌اند، همچنین این کتاب با واژه‌نامه حادثه، ‌که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است، پایان می‌یابد.

انتشارات «سازمان مدیریت صنعتی کشور» کتاب «بررسی و تحلیل حوادث شغلی و صنعتی» را در 364 صفحه و با قیمت 13000 تومان در قطع وزیری منتشر کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها