بی‌توجهی مطلق دولت به مطالبه رهبری برای رفع گرانی‌ها/ ترویج مشایی مهمتر است یا معیشت مردم؟

کد خبر: 259853

نگاه رهبر انقلاب مبنی بر پاسخ‌گویی مسئولان در برابر گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی، اهمیت این امر را می‌رساند. زمانی که مردم در گردآبی از مصائب اقتصادی هستند، اولین چیزی که نظر را جلب می‌کند پاسخ مسئولین به این امر است. دولت به عنوان یک نهاد مهم در امر اجرای سیاست‌های اقتصادی باید پاسخ‌گو باشد که چه عملیاتی را برای برون‌رفت از وضعیت کنونی انجام داده است.

بی‌توجهی مطلق دولت به مطالبه رهبری برای رفع گرانی‌ها/ ترویج مشایی مهمتر است یا معیشت مردم؟
سرویس اقتصادی «فردا»: در چند ماهه اخیر پیرامون مشکلات اقتصادی جامعه و فشارهای معیشتی بر مردم مطالب و یادداشت‌های مختلفی نوشته شده و در بسیاری از آنان به ریشه‌ها و عوامل این بحران‌ها اشاره شده است. فشارهای اقتصادی از جوانب مختلف ور عرصه‌های گوناگونی که مردم با آنها سروکار دارند وجود داشته و همچنان افزایش می‌یابد. مسکن، خودرو، دارو، خاروبار، لبنیات، میوه، پوشاک و ... از جمله حوزه‌هایی‌اند که این فشارها در آنها محسوس شده است. اما فارغ از علل این مسائل، پاسخ‌گویی مجریان اقتصادی و مسئولین مربوطه چقدر می‌تواند مؤثر باشد و حداقل جو روانی متناسب را ایجاد کند؟
رهبر انقلاب چندی پیش با اشاره به این مطلب عنوان کردند: «برخی از این مشكلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها است و برخی هم مربوط به مدیریت‌ها و سیاست‌های اقتصادی است، اما نكته‌ی مهم این است كه این مشكلات قابل حل هستند. من به مسئولان برای حل موضوع گرانی توصیه‌ی مؤكد كرده‌ام و اكنون آنها باید گزارش دهند كه چه كرده‌اند؟ مسئولان باید برای حل این مشكلات، برنامه‌ریزی و تلاش كنند، زیرا این مشكلات قطعاً قابل حل هستند» . نگاه رهبر انقلاب مبنی بر پاسخ‌گویی مسئولان در برابر گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی، اهمیت این امر را می‌رساند. زمانی که مردم در گردابی از مصائب اقتصادی هستند، اولین چیزی که نظر را جلب می‌کند پاسخ مسئولین به این امر است. مسئولان باید پاسخ‌گوی وضعیت موجود باشند و آشکارا به مردم بگویند که در این برهه از زمان برای برون‌رفت از وضعیت کنونی چه کرده‌اند و چه خواهند کرد. دولت به عنوان یک نهاد مهم در امر اجرای سیاست‌های اقتصادی باید پاسخ‌گو باشد که چه عملیاتی را برای برون‌رفت از وضعیت کنونی انجام داده است. زمانی که وزرات اقتصاد، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان گروهی مشخص از ارکان تأثیرگذار بر اقتصاد کشور در دست دولت هستند، بدیهی است که نقش قوه مجریه در پاسخ‌گویی اقتصادی به ملت و مجموعه‌های نظارتی نظام جمهوری اسلامی، نقشی قابل تأمل است. در شرایطی که قیمت کالاها به طور افسارگسیخته‌ای رو به افزایش است و تولید کشور با چالش روبه‌روست، مشاهده می‌کنیم که پاسخ‌گویی دولت برای وضعیت کنونی چندان قابل پذیرش نیست. رشد اقتصادی ناچیز، تولید ملی همراه با چالش‌های متعدد، بیکاری محسوس و فزاینده، کاهش شگفت‌انگیز ارزش پول ملی و ... از جمله مصائبی است که بر سر اقتصاد کشور آمده است. به نظر می‌رسد دولت در چند ماهه اخیر نه تنها پاسخ‌گو نبوده است بلکه به کسب و کار دیگری مشغول است. تاکید رهبر انقلاب بر وجود راه حل قطعی برای مشکلات کنونی اقتصاد کشور، نشان‌گر این است که اگر دولت کنونی نتوانسته چنین راه حلی را بیابد یا توان‌اش را نداشته و یا همتی بر آن نگمارده است. دولت احمدی نژاد در شرایطی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند که وضعیت اقتصادی کشور همچنان بر مدار سابق خویش می چرخد و اثری از بهبود را مشاهده نمی کنیم. حتی ثبات اقتصادی نیز کمتر به چشم می خورد و این مسأله موجب شده است تا دگرگونی‌های مختلفی بر اقتصاد کشور ما حاصل گردد. در چنین شرایطی تمام انرژی دولت بر انتخابات و تخریب کاندیداها و ترویج فردی مسئله دار استوار است. امری که عیار ولایت مداری رییس دولت و تیم او را بیش از گذشته عیان می کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها