دو سال زمان سامان دادن به اقتصاد واقع بینانه است/ باید تولید را زنده کرد

کد خبر: 265366

حل مشکلات اقتصادی به سرمایه گذاری و قوانین جدید و لغو یک سری از قوانین دولت های گذشته محتاج است. آنهایی که می گویند مشکلات 100 روزه برطرف می شود روابط با غرب را هم می خواهند 100 روزه حل کنند؟ آنهایی که این حرف ها را می زنند خیلی خوشبین هستند. کسی که تخصص در حوزه اقتصاد ندارد نباید به این راحتی ها درباره آن حرف بزند. انسان تا سرش را بگرداند 100 روز می گذرد.

دو سال زمان سامان دادن به اقتصاد واقع بینانه است/ باید تولید را زنده کرد
سرویس اقتصادی «فردا»- مشكلاتي كه طي چند سال اخير گريبانگير كشور شده است، در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري بيشتر مورد توجه قرار گرفته است و در اين ميان محمدباقر قاليباف يكي از جدي‌ترين كانديداهاي رياست‌جمهوري اعلام كرده است اقتصاد كشور را با برنامه‌اي دقيق و مديريت جهادي طي دو سال سامان خواهد داد. از سوی دیگر برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری عنوان کرده اند که درمان اقتصاد در 100 روز انجام شدنی است. اما اينكه چگونه مي‌توان طي 100 روز اقتصاد نابه سامان کشور را سامان بخشید موضوعی است که از سوی این افراد مطرح نشده است. در مقابل برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که زمان دو ساله مطرح شده از سوی قالیباف برای سامان دادن به اقتصاد زمان مناسب و معقولانه ای است. در این خصوص کارشناس مسائل اقتصادی کشور می گوید: هر کس که می گوید می تواند مشکلات اقتصادی را 100 روزه حل کند تبلیغ و شوی انتخاباتی کرده است.
مهدی تقوی با بیان مطلب فوق در گفتگو با «فردا» خاطر نشان کرد: مگر می توان 100 روزه تورم را درست کرد؟ اگر قرار باشد برای حل مشکلات اقتصاد فقط قوانین و مقررات به مجلس ارائه شود فقط 100 روز طول می کشد تا تصویب شود بنابراین چگونه می گویند مشکلات را در 100 روز حل می کنیم. نرخ تورم را می خواهند 100 روزه 10 درصد کنند یا نرخ بیکاری وحشتناکی که در جامعه وجود دارد را 100 روز حل کنند؟ وی در ادامه با انتقاد از تبلیغات اقتصادی برخی کاندیداها عنوان کرد: حل مشکلات اقتصادی به سرمایه گذاری و قوانین جدید و لغو یک سری از قوانین دولت های گذشته محتاج است. آنهایی که می گویند مشکلات 100 روزه برطرف می شود روابط با غرب را هم می خواهند 100 روزه حل کنند؟ آنهایی که این حرف ها را می زنند خیلی خوشبین هستند. کسی که تخصص در حوزه اقتصاد ندارد نباید به این راحتی ها درباره آن حرف بزند. انسان تا سرش را بگرداند 100 روز می گذرد. این کارشناس مسائل اقتصادی 2 سال را زمان مناسبی برای حل مشکلات اقتصادی دانست و اظهار داشت: اگر رئیس جمهور جدید خیلی خوب کار کند و بهترین سیاست ها را هم انجام دهد و در زمینه سیاست خارجی نیز کاری کند که تحریم ها کاهش یابد، یعنی بتوانیم 2 میلیون تا 2 میلیون و نیم بشکه نفت صادر کنیم و در قبال آن دلار دریافت کنیم تازه دو سال طول می کشد تا خرابکاری های موجود بهبود پیدا کند. تقوی همچنین تاکید کرد: حل 2 ساله مشکلات اقتصادی کسی را می خواهد که مانند بولدوزر کار کند. قالیباف نشان داده مردی است که آستین ها را بالا می زند و کار می کند. این پل ها و جاده ها و اتوبان ها و تونل ها با سرعت خیلی خوبی در تهران انجام گرفت. اگر کشور رئیس جمهوری پرتوان مانند آقای قالیباف داشته باشد و از طرف دیگر تنش ها کاهش یابد دو ساله می توان اقتصاد را سامان داد. کارشناس مسائل بودجه و اقتصاد در ادامه به مشکلات اقتصادی و راه حل این مشکلات اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی ما در چند مورد است. اول در ماجرای هدفمندی یارانه هاست که 30 درصدی که قرار بود که بخش تولید داده شود انجام نشد و بخش تولید خوابید. دوم اینکه به جای ذخیره کردن از سود حاصل از گران تر شدن انرژی ها بانک مرکزی را ملزم به چاپ پول کردند و سوم تنش هایی است که با کشورهای غربی وجود داشت و منجر به تحریم ها شد. اقتصاد باید دلار بیشتری دریافت کند، دولت بتواند سرمایه گذاری کند تا این مشکلات اقتصادی حل شود. تقوی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: رئیس جمهور آینده باید در مناسبات اقتصادی خود مسائل امور خارجی کشور، سیاست های کلی نظام و نظرات رهبر انقلاب را هم در نظر داشته باشد. همچنین رئیس دولت یازدهم باید در حل مشکلات و رفع تنش ها با کشورهای خارجی و غرب با مقام معظم رهبری مشورت داشته باشد تا بتواند مشکلات را حل کند و تحریم ها را از بین ببرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها