شنل نامرئی‌کننده با قابلیت پنهان سازی !

کد خبر: 267235

برخلاف بیشتر پژوهش‌های اخیر در مورد پوشش‌های نامرئی‌کننده که بر متامواد تمرکز داشته‌اند، این تحقیق بر اساس حقه‌هایی است که شعبده بازان برای سالها مورد استفاده قرار داده‌اند.

ایسنا: محققان دانشگاه روچستر نیویورک در طراحی جدید خود به معرفی یک شنل نامرئی کننده جدید پرداخته‌اند که می‌توان آنرا برای پنهان کردن هر جسم با هر مقیاس استفاده کرد.
این پژوهش جدید که از اجزای موجود در بازار برای هدایت نور در اطراف اجسام استفاده می‌کند در عین حال از یک محدودیت عمده رنج می برد که تنها می‌تواند جسم را از یک جهت نامرئی کند. برخلاف بیشتر پژوهش‌های اخیر در مورد پوشش‌های نامرئی‌کننده که بر متامواد تمرکز داشته‌اند، این تحقیق بر اساس حقه‌هایی است که شعبده بازان برای سالها مورد استفاده قرار داده‌اند. این محققان در یک نمونه شاهد مثال نشان دادند که یک صندلی با استفاده از لوازم موجود در بازار مانند آینه برای هدایت نور در اطراف جسم نامرئی شده است. این شیوه‌ها اساسا حقه‌های آینه‌یی هستند که بر قرار دادن دقیق لوازم به منظور نامرئی سازی آنها از یک منظر تکیه دارند.

اولین شنل نامرئی کننده تنها بر روی یک فرکانس ریزموج کار می‌کرد در حالی که پوشش‌های جدیدتر قادر به کار بر طیف گسترده‌ای از فرکانسهای نوری هستند، میزان فضایی پوشش‌دهی موثر آنها بسیار کوچک است. این محققان بیشتر بر مقیاس این نامرئی سازی تمرکز دارند که بتوان با آن حتی یک ماهواره را هم نامرئی کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها