دولت فعلی و دولت منتخب اثری بر بازار ارز و طلا نمی‌گذارند/ 20 میلیارد دلار ارز، در دست مردم است!

کد خبر: 270668

ماجرای بالا و پایین شدن نرخ دلار به دولت فعلی یا افرادی از دولت منتخب ربط ندارد و مسبب این بالا و پایین شدن قیمت ها دلالان و صرافی ها هستند. وقتی یک شایعه به عنوان مثال در خصوص بالا رفتن نرخ دلار در بین صرافان ایجاد می شود، ناخواسته تمام صرافی ها قیمت دلار را بالا می برند و یا بالعکس. به همین دلیل است که طی این روزها شاهد نوسان قیمت دلار هستیم.

دولت فعلی و دولت منتخب اثری بر بازار ارز و طلا نمی‌گذارند/  20 میلیارد دلار ارز، در دست مردم است!
سرویس اقتصادی «فردا»: سال گذشته و با سركشيدن نمودار قيمت طلا و ارز، بسياري سرمايه‌هاي ريالي خود را تبديل به اين دو كردند تا بتوانند در مقابل بی‌ارزش شدن پول ملی، سرمايه‌های خود را حفظ كنند. نتيجه اين شد كه با بالارفتن تقاضا براي اين كالاها، قيمت‌ها روز به روز افزوده شد. این در حالی است که طی روزهای گذشته و از صبح 25خرداد تا ديروز، جو رواني مثبت به وجود آمده در جامعه و كاهش قيمت جهاني طلا باعث شد تا قيمت دلار و سكه در بازار تهران نزولي شود. اتفاقي كه باعث شد تا دارندگان چند ميليارد دلار سرمايه خردي كه تبديل به ارز و طلا شده بود براي فروش آن به بازار هجوم بياورند. همين اتفاق باعث شد تا قيمت طلا و ارز به شكل بي‌سابقه‌اي ارزان شود.
در این خصوص عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ماجرای بالا و پایین شدن نرخ دلار به دولت فعلی یا افرادی از دولت منتخب ربط ندارد و مسبب این بالا و پایین شدن قیمت ها دلالان و صرافی ها هستند. موسی الرضا ثروتی در گفتگو با خبرنگار «فردا» با بیان اینکه این صرافی ها هستند که قیمت دلار را بالا و پایین می کنند گفت: وقتی یک شایعه به عنوان مثال در خصوص بالا رفتن نرخ دلار در بین صرافان ایجاد می شود، ناخواسته تمام صرافی ها قیمت دلار را بالا می برند و یا بالعکس. به همین دلیل است که طی این روزها شاهد نوسان قیمت دلار هستیم. این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: نرخ مطلوب دلار بستگی به میزان عرضه و تقاضا در بازار دارد. اگر میزان عرضه دلار مطلوب باشد، آنوقت قیمت آن به خودی خود کاهش می یابد. اما در حال حاضر از دانشجویانی که قصد سفر تحصیلی دارند تا کسانی که برای زیارت یا سیاحت می خواهند به کشورهای خارجی سفر کنند، با مشکلات عدم عرضه دلار مواجه هستند. نماینده مردم شیروان خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود 20 میلیارد دلار در دست مردم است و این دلارها در چرخه بازار قرار نگرفته است. از سوی دیگر جمع کثیری از مردم و سرمایه گذاران سراغ بازار طلا رفتند و پول خود را در خرید طلا گذاشتند. همین حرکت سبب می شود تا نرخ طلا یا دلار افزایش یابد. ثروتی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: ماجرای دلار و سکه و طلا آخر و عاقبتی نداشته و همه چیز بسته به میزان عرضه در بازار است. اگر عرضه دلار، سکه یا طلا افزایش یابد قیمت ها کاهش می یابد و اگر عرضه نباشد، تقاضا هم که زیاد است، پس بنابراین قیمت ها افزایش می یابد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها