سقوط ۷پله ای ایران در کسب‌وکار/جداول

کد خبر: 297924

جداول ارائه شده از سوی بانک جهانی در دو گزارش «فضای کسب و کار ۲۰۱۳» و «فضای کسب و کار ۲۰۱۴» نشان می دهد ایران در رده بندی جهانی شاخص فضای کسب کار طی یک سال گذشته ۷ پله سقوط کرده و در رتبه ۱۵۲ قرار گرفته است.

تسنیم: بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود موسوم به «گزارش فضای کسب و کار 2014» به مقایسه 189 کشور جهان از نظر سهولت فعالیت‌های اقتصادی و وضعیت فضای کسب و کار آنها پرداخته است.

بانک جهانی در این گزارش رتبه ایران از نظر فضای کسب و کار میان کشورهای جهان را 152 اعلام کرده است.

اطلاعاتی که مبنای محاسبه گزارش امسال قرار گرفته اند در فاصله ژوئن 2012 تا ژوئن 2013 جمع آوری شده اند که مربوط به دوره فعالیت دولت دهم است.

چنانچه جدول شماره 1 نشان می دهد ایران در این دوره به رتبه 152 تنزل پیدا کرده است.

جدول 1: رده بندی جهانی فضای کسب و کار 2014

جدول شماره 2 که از گزارش سال گذشته بانک جهانی استخراج شده است نشان می دهد ایران در سال گذشته در میان 185 کشور رتبه 145 را بدست آورده بود که بدین ترتیب با توجه به رتبه 152 در گزارش امسال، 7 پله سقوط کرده است.

جدول 2: رده بندی جهانی فضای کسب و کار 2013

مقامات اقتصادی دولت یازدهم بر لزوم تسهیل فضای کسب و کار در کشور تاکید کرده اند.

شاخص کلی فضای کسب و کار بر پایه 10 شاخص کوچکتر با عناوین آغاز کسب وکار،کسب مجوز، ثبت داراییها،کسب اعتبارات، حمایت از سرمایه گذاری، مالیات، تجارت کالا، اجرای قراردادها، تعطیلی شرکت ها و دریافت انرژی برق محاسبه می شود.

در جهان سنگاپور رتبه نخست از نظر فضای کسب و کار را به خود اختصاص داده است و هنگ‌کنگ، نیوزیلند، آمریکا، دانمارک، مالزی، کره جنوبی، گرجستان، نروژ و انگلیس به‌ترتیب رتبه‌های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

کشور آفریقایی چاد نیز در رتبه آخر قرار گرفته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها