تغییر زمان اجرای افزایش حق مسکن کارگران

کد خبر: 313947

نوبخت سخنگوی دولت روز چهارم دی ماه پس از برگزاری جلسه هیئت دولت به میان خبرنگاران آمد و از تصویب افزایش دوبرابری حق مسکن کارگران در جلسه دولت خبر داد.

فارس : وی گفت: هیأت وزیران با دو برابر شدن حق مسکن کارگران موافقت کرد و به این ترتیب حق مسکن کارگران از 100 هزار ریال به 200 هزار ریال افزایش یافت.

پس از اعلام این خبر یک فعال کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی کار این افزایش باید از ابتدای مرداد ماه امسال در حقوق ماهیانه کارگران اعمال می‌شد که با مصوبه امروز دولت، مابه‌التفاوت 5 ماه گذشته هم به کارگران پرداخت خواهد شد.

اما امروز متن مصوبه 4 دی ماه ابلاغی دولت توسط روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران منتشر شد که بر اساس آن «کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای سال 1393 به میزان دویست هزار ریال تعیین می‌شود.»

اما این طور که از مصوبه دولت پیداست افزایش حق مسکن از ابتدای سال آینده اعمال می‌شود و ظاهراً در سال جاری افزایشی در حقوق و دستمزد کارگران به وجود نمی‌آید در حالی که به گفته نماینده کارگران بر اساس مصوبه شورای عالی کار باید از ابتدای مرداد سال جاری افزایش حق مسکن اعمال شود.

حالا باید منتظر ماند و دید که دولت در ماه ابتدایی سال آینده به همراه افزایش حق مسکن، معوقات سال جاری را هم محاسبه و پرداخت می‌کند یا تصمیم دیگری دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها