دفاتر استانی بانک مرکزی تعطیل شد

کد خبر: 333367

پیرو نامه معاون اداری و مالی بانک مرکزی به مدیرعامل بانک ملی مبنی بر تغییر سیاست نظارتی بانک مرکزی و اتمام ماموریت کارمندان این بانک برای نظارت استانی، افراد مامورشده در سال جدید به محل سابق کار خود بازگشته‌اند.

دفاتر استانی بانک مرکزی تعطیل شد
فارس: در روزهای پایانی سال 92 خبری با عنوان «تعطیلی واحدهای نظارت استانی بانک مرکزی/ منتظر تکرار تخلفات 3000 میلیاردی باشیم» منتشر شد. در این خبر به تعطیلی واحدهای نظارت استانی بانک مرکزی ارائه شده بود. با ادامه پیگیری‌ها، نامه بهمن مسگر‌ها معاون اداری و مالی بانک مرکزی خطاب به عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی به دست آمد که متن آن در ادامه می‌آید.

جناب آقای عبدالناصر همتی

مدیرعامل بانک ملی ایران

با احترام، ضمن تشکر از همکاری صمیمانه درخصوص ماموریت تعدادی از کارکنان آن بانک (به شرح جدول ذیل) با حوزه نظارت این بانک، با عنایت به تغییر سیاست نظارتی و متعاقب آن تغییرات ساختار، علی‌رغم رضایت از خدمات کارکنان یاد شده، ناگزیر خاتمه ماموریت ایشان از تاریخ 1/1/1393 به منظور اطلاع و هرگونه اقدام مقتضی اعلام می‌گردد.

ردیف نام و نام خانوادگی ردیف نام و نام خانوادگی
1 سرمست پورابراهیمی 12 مهر آفرین امینی اقدم
2 مهرداد قربانی عقیل آبادی 13 محسن مقامی
3 امیر حسین عباسی 14 فرهاد علیزاده اهوازی
4 مجید رضایی 15 علیرضا نژاد غلامعلی
5 عیسی رهبر 16 محمد صادق مهدوی
6 سید علی شمس آبادی 17 نعمت فتاح‌نیا
7 مسعود مظفر آباد 18 علی‌اصغر رحمتی
8 عبدالکاظم بیت مشعل 19 خلیل خلیلی
9 سید حسین موسوی 20 بابک احیایی
10 علی‌رضا برنا 21 یعقوب سالارپور
11 عبدالناصر علی نسب

براساس این نامه، صراحتاعلت پایان فعالیت بازرسان بانک مرکزی تغییر سیاست نظارتی بانک مرکزی عنوان شده است.

با پیگیری‌های انجام شده از بازرسان بانک مرکزی، امروز 16 فروردین 1393 افرادی که به عنوان بازرس بانک مرکزی در چندین استان مأمور شده بودند، به محل کار سابق خود بازگشته و عملا دفاتر نظارتی بانک مرکزی تعطیل شده است.

البته به گفته یکی از بازرسان بانک مرکزی، این دفاتر باز است اما هیچ کسی در آنجا حضور نداشته و فعالیتی انجام نمی‌شود.

خبرنگار فارس برای پیگیری علت این اتفاق، با مسئولان بانک مرکزی تماس گرفت اما با وجود قول مساعد برای انجام مصاحبه، تا کنون توضیحاتی در این خصوص از سوی مقامات رسمی ارائه نشده است.

بانک مرکزی از سال 89 در استان‌های شمالی، شرقی، غربی، جنوبی و مرکزی واحدهای نظارت استانی را دایر کرد.

از سال 1388 استقرار موقت نیروها در مراکز برخی استانها که ساختمان بانک مرکزی در آنها موجود بود آغاز شد، سپس در سال‌های 1389 و 1390 محل استقرار از سایر بانک‌ها مخصوصاً بانک ملی تدارک و برای برخی استانها نیز در سال 1391 محل مناسبی تامین شد.

از اهداف اصلی ایجاد واحدهای نظارت استانی، افزایش کمی و کیفی سطح نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها، موسسات اعتباری، صندوق‌های قرض‌الحسنه و تعاونی‌های اعتباری بوده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها