پرواز اولین هواپیمای برقی جهان/عکس

کد خبر: 341209

شرکت ایرباس نخستین نمونه از نسل هواپیماهای برقی را به پرواز درآورد؛ این هواپیماها می‌توانند هزینه‌ مسافرت‌های هوایی را تا یک سوم کاهش دهند.

پرواز اولین هواپیمای برقی جهان/عکس
ایسنا: E-Fan نخستین هواپیمای تمام برقی جهان است که ماه گذشته میلادی نخستین پرواز آزمایشی خود را در مدت زمان کمتر از 10 دقیقه با موفقیت پشت سرگذاشت. دور دوم پرواز آزمایشی این هواپیما در فرودگاه بوردو در جنوب‌غربی فرانسه با موفقیت انجام شد که یک گام مهم بسوی مسافرت‌های هوایی ارزان‌تر، سبزتر و با آلودگی صوتی بسیار پایین محسوب می‌شود.
اندازه هواپیمای آموزشی دو سرنشین E-Fan از دماغه تا دم 5.79 متر است که از دو باتری پلیمر لیتیوم- یون 120 برای تأمین نیرو استفاده کرده و از توانایی پرواز به مدت یک ساعت پس از هربار شارژ برخوردار است. پرواز تجاری به مدت یک ساعت با هواپیمای برقی E-Fan تنها 16 دلار هزینه دارد، درحالیکه هزینه پرواز با یک هواپیمای آموزشی با سوخت بنزین 55 دلار است. به گفته «ژان بوتی» مدیر فنی گروه ایرباس، این هواپیمای برقی علاوه بر کاهش هزینه‌ مسافرت‌های هوایی، میزان انتشار آلاینده‌های موتور هواپیما و آلودگی صوتی را به اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهد، بطوریکه صدای تولید شده توسط هواپیما کمی بیشتر از یک سشوار است. مدل E-Fan 2.0 یک هواپیمای آموزشی کاملا برقی محسوب می‌شود، درحالیکه هواپیمای E-Fan 4.0 مجهز به یک سیستم هیبریدی است که علاوه بر کاربردهای آموزشی، در پروازهای عمومی نیز قابل استفاده است. شرکت ایرباس بدنبال طراحی و تولید مدل‌های مختلف این هواپیمای برقی است، به همین منظور قصد دارد کارخانه‌ای را در نزدیکی فرودگاه بوردو احداث کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها