خبر واعظی از خرید تجهیزات نسخه IP۶

کد خبر: 378429

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پس از هماهنگی‌های صورت گرفته باید برای خرید تجهیزات و طراحی‌های نسخه جدید اینترنتی دستور العملی ابلاغ شود.

باشگاه خبرنگاران: محمد واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در همایش گذر به نسخه‌ آی پی 6 با اشاره به اینکه در حال حاضر تحول بسیار عظیمی در جهان در حال انجام است گفت: آنچه که امروز شاهد آن هستیم، موضوع اینترنت و ارتباط مردم با هم است و در سال 2020 ، 20 میلیارد شیء و تجهیزات و هر آنچه مورد استفاده‌ی مردم است به هم متصل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نسخه‌‌ آی پی 4 در حال حاضر در همه‌ی دنیا در حال انجام است و مشکل کمبود آدرس علاوه بر ایران در جهان هم روبرو است، افزود: آنچه که می‌‌تواند فضای بازی را برای ما ایجاد کند، گذر از IPBV 4 به IPV6 است که اجرای این عمل نیازمند ایجاد مقدماتی است که در حال حاضر تصمیم گیری آن در اختیار حاکمیت بوده اما اجرای آن نیازمند کار جمعی است.

واعظی برنامه ریزی چگونگی عبور از نسخه‌ی آی پی 4 به آی پی 6 را ضروری دانست و اظهار داشت: به همین منظور جلسات متعددی برگزار شده تا چگونگی، اجرا و استراتژی برای این گذر انجام شود و آنچه که در ایران باید شکل بگیرد، بر مبنای نسخه‌ی 6 است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه عنوان کرد: بعد از هماهنگی‌های انجام گرفته و جمع بندی باید دستورالعمل خرید تجهیزات و طراحی‌ها ابلاغ شود.

واعظی اظهار داشت: باید تلاش کنیم از آنچه که به عنوان سرمایه زیر ساخت داریم محافظت کرده و طبیعتا این شرایط مرحله به مرحله انجام می‌شود، تا با مطالعات صورت گرفته کمترین آسیب به جامعه برسد.

وی افزود: ورود به نسخه‌ آی پی 6 یک الزام است و باید برای تعامل با دنیا حتما این راه را طی کنیم. لذا با توجه به موقعیتی که کشورمان دارد و با توجه به برنامه‌ی 5 ساله نباید اجازه دهیم که شکاف تکنولوژی بین ایران و دنیا به وجود آید.

واعظی در ادامه گفت: آنچه که تا به امروز به عنوان سرمایه‌ای که قبلا خریداری شد و بسیاری از شرکت‌ها از نسخه‌ی 4 استفاده می‌کردند، در حال حاضر با کمبود فضای آدرس دهی مواجه هستند که باید هرچه سریعتر برای کمبود این فضا اقدام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اجرای شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود: ده سال است که همواره با مفاهیم مختلف و با واژه‌های مختلف جهت اجرای شبکه ملی اطلاعات روبرو بوده‌ای و در دولت یازدهم تصمیم جدی گرفته شد که اجرای شبکه ملی اطلاعات در دو سال اول از اولویت‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران قرار گیرد.

واعظی خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که به اپراتورها و شرکت‌های زیر ساخت مربوط می‌شود، تعامل نزدیک با کمیته‌ی تشکیل شده سازمان فناوری اطلاعات ایران است، لذا دستور العملی نیاز داریم تا به منظور خرید تجهیزات به همه‌ی بخش‌ها ابلاغ شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها