اتصال دوربین‌های پلیس و سازمان راهداری

کد خبر: 404319

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همکاری مشترک پلیس و راهداری برای داشتن جاده‌ای ایمن گفت: برای اولین بار دوربین‌های این ۲ نهاد به یکدیگر متصل شده‌اند.

فارس: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در دومین روز نشست فرماندهان پلیس راهنمایی و رانندگی سراسر کشور با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر و با توجه به اطلاعات موجود 16 میلیون خودرو در راه های کشور در حال تردد هستند.

وی افزود: این حجم بالای تردد خودروها موضوع ایمنی راه‌ها را در اولویت قرار داده و باید در مرحله طراحی راه ها این حجم تردد مورد توجه قرار گیرد.

آخوندی گفت: راه ایمن محصول مشترک همکاری پلیس و سازمان راهداری است و برای اولین بار تمام دوربین های پلیس و سازمان راهداری به هم متصل شد

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در راستای افزایش 1800 دوربین در راه های شریانی تامین اعتبار کرده ایم و مقرر شد تعداد 450 دوربین فعلی را به 2200 دوربین افزایش دهیم.

وی گفت: در این راستا مذاکرات مفصلی را در چند ماه گذشته با یک شرکت برای قبول این مسئولیت داشته ایم.

آخوندی افزود: برنامه ما این است که با هماهنگی پلیس بتوانیم به طور میانگین هر 20 کیلومتر راه شریانی یک دوربین نصب کنیم و به دنبال این هستیم که اطلاعات دوربین ها در اختیار مردم قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این مطلب که به دنبال این هستیم با یک شماره همه دستگاه ها از بروز حوادث مطلع شوند افزود: به صورت پایلوت 6 ماه است که این کار در قم انجام شده است.

وی افزود: از سال 2010 تا 2020 دهه ایمنی راه ها از سوی سازمان ملل اعلام شده است و برای مدیریت ایمن راه به راه ایمن، خودرو ایمن، انسان با رفتار کم خطر و اقدامات امدادی نیاز داریم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها