طلای کمتر از 18 عیار نخرید

کد خبر: 409550

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: معمولا به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (روز زن) تغییر قیمتی در بازار داخلی طلا و سکه شاهد نیستیم و در این ایام خرید زیورآلات و مصنوعات طلا افزایش می‌یابد ولی در میزان خرید سکه تغییر چندانی حاصل نمی‌شود.

ایسنا: محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: خرید و میزان تقاضا برای ربع سکه، سکه‌های یک گرمی و نیم سکه در ایامی همچون عید نوروز افزایش می‌یابد و نوساناتی را به دنبال بالا رفتن تقاضا شاهد هستیم ولی در روزهای خاصی مثل روز زن تغییر چندانی در قیمت سکه ایجاد نمی‌شود.

وی با اشاره به افزایش میزان خرید مصنوعات طلا در ایام خاص گفت: خریداران باید برای خرید طلا دقت لازم را داشته باشند. چون مصنوعاتی که خارجی و اکثرا "ایتالیایی" نامیده می‌شود متقاضیان بیشتری دارد و این در حالی است که طلای ساخت ایران که بسیار تمیز ساخته شده باشد را به اصطلاح "ایتالیایی" می نامند یا اگر طلای " ایتالیایی" باشد به صورت قاچاق وارد می‌شود.

فروش طلای ساخته شده وارداتی ممنوع است

کشتی‌آرای با بیان اینکه در ایران مصنوعات طلای ایتالیایی برای فروش وجود ندارد و فروش طلای ساخته شده وارداتی ممنوع است، تصریح کرد: با دیدن لوگوهای حک شده در داخل مصنوعات طلا می توان ایرانی بودن طلا را متوجه شد و طلایی که لوگو درون آن ثبت نشده باشد در کارگاه‌های به تایید رسیده اتحادیه تولید نشده است.

طلای کمتر از 18 عیار نخرید

رییس اتحادیه طلا و جواهر همچنین نسبت به اینکه برخی از مراکز غیرقانونی به اسم طلای دست دوم، فلزات بدلی یا طلاهای فاقد عیار استاندارد را می‌فروشند، هشدار داد و در پاسخ به اینکه حدود 20 سال گذشته طلاهای کمتر از 18 عیار باب بوده و برخی از طلاهای دست دوم که در بعضی مغازه های طلافروشی فروخته می‌شود ممکن است مربوط به آن زمان باشند؟ گفت: در حال حاضر فروش طلای کمتر از 18 عیار ممنوع است. چون استاندارد طلا در کشور بر مبنای 18 عیار است و این در حالی است که ما شاهدیم طلاهای دست دوم با عیار کمتر از 18 به بازار آورده می‌شوند که مربوط به سال‌های قبل است و عیار استاندارد را ندارند.

از آنجا که نگاه مصرف‌کننده ایرانی به طلا و جواهر نگاه سرمایه‌ای است، دولت موظف است علاوه بر حمایت از تولیدکننده داخلی و ساماندهی بازار از ورود و فروش مصنوعات طلای خارجی جلوگیری کند. چون نمی توان انکار کرد کشش برای خرید مصنوعات طلای خارجی در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است. البته فروشندگان ایرانی نیز در این میان بی‌تقصیر نیستند چون اگر جواهرسازان ایرانی به تکنولوژی و دستگاه‌های روز طلا و جواهرسازی دنیا تجهیز شوند، این صنعت در کشور تحول عظیمی پیدا می‌کند و شاید از این وضعیت رها شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها