ضرر ۲۰۰ تومانی دامداران ادامه دارد

کد خبر: 412796

در سال جدید هنوز صحبتی برای تعیین نرخ شیرخام نشده است اما دامداران همچنان هر کیلوگرم شیرخام خود را با بیشتر از ۲۰۰ تومان ضرر، در حدود ۱۲۰۰تومان به صنایع لبنی می‌فروشند.

فردا: در سال جدید هنوز صحبتی برای تعیین نرخ شیرخام نشده است اما دامداران همچنان هر کیلوگرم شیرخام خود را با بیشتر از ۲۰۰ تومان ضرر، در حدود ۱۲۰۰تومان به صنایع لبنی می‌فروشند. حسن رکنی، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره برنامه‌های دولت برای تنظیم بازار و تولید شیرخام و تاثیرات آن بر صنایع لبنی در سال جدید گفت: دولت در سال گذشته برای حمایت از دامداران، در 3 ماه اول سال اقدام به پرداخت یارانه و برای پوشش هزینه‌های تولید دامداران در باقیمانده سال، نرخ 1440 تومانی خرید هر کیلوگرم شیرخام را اعلام کرد. وی ادامه داد: صنایع لبنی نیز با فرض اینکه با خرید شیرخام به این میزان، مبلغی کم به قیمت تمام‌شده خود می‌افزایند با این امر موافقت کردند اما در اجرای طرح، زمانی که با نرخ مورد نظر صنایع لبنی موافت نشد، صنایع از خرید شیرخام به نرخ مصوب سر باز زدند.

وی تصریح کرد: در سال جاری علاوه بر ادامه سیاست خرید تضمینی شیرخام بزودی کارگروه مشترکی، تشکیل و شرایط تولیدات دامداران در سال جاری مورد بررسی قرار می‌گیرد. وی با بیان اینکه قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار با متوسط نرخ جهانی این محصول برابری می‌کند، گفت: با توجه به اینکه در اروپا محدودیت‌های تولید شیرخام برداشته شده و قیمت این محصول کاهش یافته است، در حال حاضر نرخ جهانی این محصول با متوسط 40 سنت در هر کیلوگرم با نرخ 1440 تومانی مصوب داخلی برابر می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها