اشتغال جوانان مرزنشین در دستورکار دولت

کد خبر: 418134

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیکاری می تواند باعث سوق یافتن افراد به سمت آسیب های اجتماعی شود، گفت: اشتغال بویژه برای جوانان در شهرهای مرزی در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفته است.

مهر: علی ربیعی افزود: در برخی مواقع می توان گفت که بیکاری باعث بروز بزهکاری هایی مانند سرقت خواهد شد، ‏اما از سوی دیگر مخالف این نظریه هم هستم زیرا این ذهنیت اشتباه است که مشکلات اقتصادی باعث گرایش به مواد مخدر می شود.

وی تصریح کرد: ‏کسی که از لحاظ اقتصادی در مضیقه است، حتما به تامین هزینه مواد مخدر خود هم فکر می کند، ‏بنابراین این ذهنیت اشتباه است و بهانه ای به دست افرادی می دهد.‏

ربیعی با بیان اینکه برای محرومیت زدایی آمده ایم، اظهار داشت: تحقیقات و تجربه نشان داده که اگر تصمیم گیران غفلت کنند، محرومیت و نابرابری به سرعت گسترش پیدا می کند و ‏ممکن است نخواهیم، اما اگر دقت نکنیم ساختار و تصمیم گیری هایی که جهت گیری ندارند، باعث گسترش محرومیت خواهند شد.

وی ادامه داد: دولت یازدهم سعی کرد با تدوین سیاست های رفاهی، بخشی از مشکلات را حل کند، اما باید در نظر بگیریم که مسایل اجتماعی به راحتی قابل حل نیست و زمان زیادی صرف خواهد شد.‏

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها