قول شل برای پرداخت بدهی نفتی ایران

کد خبر: 440185

«ادوارد دنیلز» درباره بدهی نفتی شل به ایران، گفت: شرکت شل بدهی بیش از ٢ میلیارد دلاری (یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون پوند) خود را به شرکت ملی نفت ایران پس از لغو تحریم‌ها می پردازد و سپس سرمایه گذاری در بخش‌های نفت و گاز ایران را بررسی خواهد کرد.

مهر: معاون شل اعلام کرد: این شرکت بدهی بیش از ٢ میلیارد دلاری (یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون پوند) خود را به شرکت ملی نفت ایران پس از لغو تحریم‌ها می پردازد
به گزارش رویترز، «ادوارد دنیلز» درباره بدهی نفتی شل به ایران، گفت: شرکت شل بدهی بیش از ٢ میلیارد دلاری (یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون پوند) خود را به شرکت ملی نفت ایران پس از لغو تحریم‌ها می پردازد و سپس سرمایه گذاری در بخش‌های نفت و گاز ایران را بررسی خواهد کرد.
معاون مدیرعامل شل در امور توسعه بازرگانی و فعالیت‌های جدید شرکت انگلیسی شل افزود: حضور دوباره و سرمایه گذاری شل در ایران بستگی به شرایط پیشنهادی ایران پس از لغو تحریمها خواهد داشت. این مقام بلند پایه شرکت نفتی شل، تاکید کرد: از اینکه عضو این هیات تاریخی در سفر به ایران هستیم، بسیار خوشحالیم اما برای حضور دوباره در ایران باید منتظر لغو تحریم ها باشیم. خبرگزاری مهر امروز با انتشار گزارشی، اعلام کرده است: همزمان با سفر فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس به بهانه بازگشایی سفارت این کشور غربی در تهران، دور جدید مذاکرات نفتی ایران با شرکت شل هم در ساختمان وزارت نفت آغاز شد که مهمترین محور این مذاکرات دو جانبه نحوه وصول بدهی ۲.۳ میلیارد دلاری این شرکت نفتی به ایران بود. پیگیری‌ها نشان می دهد وزیر خارجه انگلیس در نشست مشترک مذاکرات وزیر نفت ایران با معاون شرکت شل با پادرمیانی پرداخت و وصول بدهی نفتی شل به ایران در دوران پسا تحریم را ضمانت کرده است. در همین حال، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران پس از پایان برگزاری مذاکره با وزیر خارجه انگلیس درباره نحوه وصول بدهی نفتی شل گفت: انگلیسی‌ها اعلام کردند بلافاصله بعد از لغو تحریم‌ها بدهی ۲.۳ میلیارد دلاری خود را پرداخت خواهند کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها