پرت ۷ درصدی شبکه توزیع برق تهران

کد خبر: 460309

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه در حال حاضر اتلاف انرژی در شبکه توزیع برق تهران ۷ درصد است، گفت: نصب کنتور برق به خوبی در جریان بوده و به روز شده است و بحث کمبود کنتور به هیچ وجه صحت ندارد.

سید محمد هاشمی در پاسخ به این سوال که استاندار تهران اعلام کرده است که پرت و اتلاف انرژی در شبکه توزیع برق بالاتر از 10 درصد است، گفت: در حال حاضر اتلاف انرژی در شبکه توزیع برق تهران 7 درصد است و در برنامه داریم تا در سال‌های آینده این عدد را به 5 درصد برسانیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل پرت انرژی در شبکه توزیع برق تهران فرسوده بودن برخی خطوط است، گفت: با بهینه‌سازی و توسعه شبکه توزیع برق و جمع‌آوری انشعابات غیر مجاز که حدود 37 میلیارد تومان هزینه برای شرکت داشته است حدود 44 میلیارد تومان به نفع شرکت توزیع برق تهران شده است.

*کمبود کنتور برق نداریم

هاشمی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود به دلیل کمبود کنتور برق نصب انشعابات برق با مشکل و با تأخیر مواجه شده است، گفت: به هیچ وجه اینطور نیست و هیچ کمبودی برای کنتور برق نداریم و در حال حاضر و طبق برنامه و به روز نصب کنتورهای برق انجام می‌شود.

*مزیت های کنتورهای سه زمانه

وی به تشریح کنتورهای سه زمانه اشاره کرد و افزود: کنتورهای دیجیتالی کنتورهایی هستند که قادر به ثبت مقدار مصرف برق بر اساس بازه های زمانی برنامه ریزی شده هستند و طبیعی است دقت این کنتورها به مراتب بیشتر از کنتورهای معمولی بوده و برق مصرفی را در سه زمان کم باری، میان باری و اوج بار محاسبه می کنند.

هاشمی در خصوص رزمایش پدافند غیرعامل شرکت توزیع برق تهران در روز شنبه ،نهم آبان ماه گفت:در این مانور که به منظور ارزیابی قابلیت های پدافند غیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ برگزار شد ضمن اعلام آغاز عملیات از ستاد فرماندهی این عملیات واقع در دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان تهران ، برق 16مرکز حیاتی شهر تهران از جمله مجلس شورای اسلامی و سازمان پدافند غیر عامل به صورت آزمایشی قطع و پس از مانور نیروهای عملیاتی مجددا برقدار شد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران افزود:با توجه به بررسی های به عمل آمده از نتایج مانورهای مشابه سال های گذشته خوشبختانه روند استفاده از مولدهای اضطراری در مراکز حساس پایتخت بسیار افزایش یافته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها