تسهیلات بانکی برای خانه‌دار کردن پردرآمدها

کد خبر: 470460

طرح فروش مسکن قسطی با وام 100 میلیون تومانی تعجب کارشناسان و رسانه‌ها را برانگیخته است. براساس این طرح وزارت راه و شهرسازی، وام مذکور با اقساط 3/5 تا 7 میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

کیهان: طرح فروش مسکن قسطی با وام 100 میلیون تومانی تعجب کارشناسان و رسانه‌ها را برانگیخته است. براساس این طرح وزارت راه و شهرسازی، وام مذکور با اقساط 3/5 تا 7 میلیون تومانی پرداخت می‌شود.
روزنامه جام‌جم طرح یاد شده را سراب توصیف کرده و از قول پورهاجت رئیس انجمن انبوه‌سازان نوشت: به دلیل بالا بودن اقساط درنظر گرفته شده برای مسکن قسطی، قطعاً از این طرح استقبال نخواهد شد و شکست می‌خورد. برای تحریک بازار مسکن باید از مشوق‌هایی مانند اختصاص یارانه، تسهیلات خاص و کاهش مالیات استفاده کرد نه این که مسکن‌های گران به فروش رساند.
روزنامه دولتی ایران نیز با اذعان به اینکه کارشناسان منتقد این طرح هستند نوشت: اقساط سنگین و نرخ سود بالا مهم‌ترین دلیل مخالفت کارشناسان است. اغلب خانواده‌های عادی نمی‌توانند برای خرید مسکن از این طرح استفاده کنند.
از سوی دیگر روزنامه آفتاب یزد ذیل تیتر «مسکن اقساطی، چتری برای اقشار پردرآمد!» نوشت: این که مسئولان وزارت راه و شهرسازی باز هم طرحی را اجرایی کرده‌اند که نمی‌تواند نیاز مسکن اقشار متوسط را برآورده کند، انتقادهایی را درپی داشته است. اقساط بالای 3/3 میلیون تومان حاکی از آن است که مسئولان باز هم در طرح‌های خود قشر خاص و کوچکی را مدنظر قرار داده و اقشار متوسط باز هم باید منتظر طرح‌های دیگر باشند.
مفهوم طرح اخیر وزارت راه و شهرسازی این است که یک خانواده برای استفاده از وام 100 میلیونی و پرداخت اقساط آن علی‌القاعده باید بالای 6-7 میلیون تومان درآمد داشته باشد. اما مشکل این است که چنین قشرهایی 3-4 درصد جامعه را تشکیل نمی‌دهند! و متقابلاً بخش وسیعی از مردم‌ دارای درآمد یک تا 2 میلیونی هستند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها