ورود کالاهای خارجی به طرح فروش اقساطی لوازم خانگی فاجعه است

کد خبر: 471104

نایب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: ورود کالاهای خارجی به طرح فروش اقساطی لوازم خانگی یک فاجعه است.

جمهوری اسلامی: محمدرضا درافشار در گفت و گو با خبرگزاری فارس درباره اعلام مسئولان بانک مرکزی مبنی بر ورود لوازم خانگی خارجی به طرح فروش کالا با کارت اعتباری 10 میلیون تومانی اظهار داشت: عرضه لوازم خانگی خارجی در این طرح فاجعه است و این فروش به نفع کالاهای خارجی خواهد بود.
وی تصریح کرد: به این ترتیب، کالاهای داخلی به عنوان پیش آهنگ در این طرح انتخاب شده‌اند تا در قالب آن، کالاهای خارجی عرضه شوند.
همچنین ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی از تغییر طرح کارت اعتباری خرید کالا به طرح کارت عام خبر داده و گفته بود: در این طرح خرید کالای ایرانی با تسهیلات بانکی دارای سود 12 درصد و کالای خارجی با تسهیلات با سود 21 درصدی عرضه خواهد شد.
بنابراین گزارش، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی نیز درباره قیمت کالاهای خریداری شده با کارت اعتباری خرید کالای ایرانی گفت: احتمال می‌دهیم که کالاهایی که معرفی شده‌اند با قیمت‌های بازار برابری کند و در مواردی هم قیمتی بالاتر از بازار داشته باشند.
محمد طحان پور درباره تاخیر در ارائه کارت اعتباری خرید کالای ایرانی و تاثیر آن در بازار اظهار کرد: در ماه‌های محرم و صفر به دلیل کاهش جشن‌ها و مراسم‌هایی مانند عروسی خرید و فروش لوازم خانگی کاهش پیدا می‌کند اما اکنون به دلیل اعلام شرایط خرید اقساطی از سوی بانک‌ مرکزی کمی به این رکود دامن زده شده است.
وی درباره احتمال افزایش سود کارت‌های اعتباری و نداشتن اعتبار لازم در بانک مرکزی نیز عنوان کرد: این مطالب در حد پیش‌بینی است و قرار بود تولیدکنندگان نیز مبالغی را به بانک مرکزی پرداخت کنند که تاکنون با نرخ 5 درصد موافقت شده است. به عبارت دیگر قرار بر این بود که علاوه بر 12 درصد سود این تسهیلات، 5 درصد نیز از جانب تولیدکنندگان به بانک مرکزی پرداخت شود.
طحان پور گفت: در این طرح هیچ‌گونه امکان تعویض و یا پس گرفتن کالای خریداری‌شده وجود ندارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها