قرارداد برقی‌کردن خط‌آهن تهران-مشهد

کد خبر: 480023

شرکت راه‌آهن ایران و شرکت زیمنس آلمان در حوزه‌های برقی کردن خط‌آهن تهران-مشهد، خط پر سرعت تهران-اصفهان، تأمین و نگهداری ۵۰۰ دستگاه واگن مسافری و انتقال تکنولوژی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

فارس: شرکت راه‌آهن ایران و شرکت زیمنس آلمان در حوزه‌های برقی کردن خط‌آهن تهران-مشهد، خط پر سرعت تهران-اصفهان، تأمین و نگهداری ۵۰۰ دستگاه واگن مسافری و انتقال تکنولوژی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی‌، متن تفاهم‌نامه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با شرکت زیمنس آلمان در زیر آمده است:

در ابتدای این تفاهم‌‌نامه آمده است: «از آنجا که راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بر اساس سند چشم انداز بیست ساله توسعه ایران در نظر دارد تا نسبت به توسعه حمل و نقل ریلی در بخش‌های مختلف اقدام کند و از آن جا که شرکت زیمنس دارای تجربه مفیدی در این حوزه بوده و همکاری طولانی در تامین تجهیزات ریلی در ایران داشته و علاقه‌مند به توسعه همکاری با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است و از آن جا که زیمنس روابط تجاری بلند مدت با مشتریان و شرکاء متعدد ایرانی داشته که قابلیت افزایش معتنابهی را دارا است طرفین توافق می‌کنند:‌

موضوع مذاکره و برنامه زمانی:

طرفین در نظر دارند وارد مذاکرات در خصوص همکاری‌های جدید در حوزه ریلی آغاز کرده و علاقه‌مند به سرعت بخشیدن به مذاکرات (که از این پس به اختصار مذاکرات خوانده می‌شود) به منظور انعقاد قراردادهایی (از این پس قرارداد) در زمینه‌های ذیل با استفاده از تهسیلات فاینانس (هماهنگی به کمک زیمنس خواهد):

- برقی کردن خط ریلی تهران-مشهد

گستره: شامل سیگنالینگ٬ تجهیزات برقی٬ لکوموتیو برقی٬ واگن مسافری و سرویس و نگهداری کامل.

- خط پرسرعت تهران-اصفهان

گستره: زیمنس در صدد است تا بر روی یک پیشنهاد فنی و مالی کار کرده به نحوی که قادر به ارائه پیشنهاد سیگنالینگ و قطار مسافری سریع‌السیر جهت این پروژه باشد. طرفین توافق می‌نمایند تا هرچه سریع‌تر وارد مباحث فنی در خصوص تأمین و نگهداری گردند.

- 500 دستگاه واگن مسافری

گستره: 500 دستگاه سالن مسافری به انضمام بررسی امکان تأمین فاینانس. طرفین توافق می‌کنند تا هرچه سریع‌تر وارد مباحث فنی و مالی در خصوص تأمین و نگهداری شوند؛ زیمنس امکان ارائه فاینانس را بررسی می‌کنند (به طور مثال٬ توسط موسسات مالی پشتیبانی شده توسط سازمان‌های اعتبار صادرات).

- توسعه و به‌روزسازی سیستم‌های راه‌آهن ایران

گستره: توسعه سیستم‌های راه‌آهن ایران (سیگنالینگ٬ برقی نمودن٬ ناوگان٬ مخابرات و غیره) شمال انتقال تکنولوژی و نگهداری.

- آموزش

گستره: مشاوره و ارائه آموزش‌های تحصیلی به راه‌آهن و مرکز آموزش و تأمین سیمیلاتورهای مرتبط با لکوموتیوها و قطارهای مورد استفاده در ایران.

- انتقال تکنولوژی

زیمنس در نظر دارد از طریق انتقال شرکاء داخلی (با تأیید راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) نسبت به انتقال دانش فنی و ساخت داخل نمودن تجهیزات مختلف از جمله ناوگان و تجهیزات آن٬ سیگنالینگ٬ مخابرات و تجهیزات برقی نمودن راه‌آهن اقدام نماید. زیمنس در صدد ایجاد توانایی‌‌ها و ظرفیت‌های محلی برای تعمیر و نگهداری از طریق نمایندگی زیمنس٬ زیمنس شرکت سهامی خاص است».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها