قیمت بلیت قطار در نوروز ۹۵ گران می شود؟

کد خبر: 483604

مدیرعامل راه آهن از پیشنهاد چینی ها برای تامین فاینانس پروژه های ریلی در ایران خبر داد و همچنین گفت: افزایش قیمت بلیت قطار در نوروز ۹۵ به شرکت های حمل و نقلی بستگی دارد.

خبرگزاری تسنیم: محسن پورسید آقایی در پاسخ به پرسشی، اظهار کرد: پیشنهاداتی در رابطه با تأمین فاینانس چند پروژه راه‌آهن از سوی چینی ها مطرح شده است. اما با توجه به اینکه هنوز قطعی نشده مبالغ این فاینانس را اعلام نمی‌کنم.

وی با اشاره به تنگنای مالی دولت در سال 94 که باعث شد 20 درصد از محل افزایش قیمت گازوئیل به توسعه راه آهن و نگهداری اختصاص نیابد، تصریح کرد: خوشبختانه در لایحه بودجه سال 95 پیش بینی لازم در این رابطه صورت گرفته و امیدواریم از محل افزایش قیمت گازوئیل سهم راه آهن برای توسعه و نگهداری پرداخت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی بر جدیدترین وضعیت پروژه‌های ریلی واگذار شده براساس مصوبه دولت به شرکت راه‌آهن، بیان کرد: سه پروژه کرمان-زاهدان، گرگان-اینچه برون و اصفهان-شیراز به بهره‌برداری رسیده بودند اما باید عملیات تکمیلی آنها در زیرساخت دنبال می‌شد. به همین دلیل دولت براساس مصوبه‌ای این پروژه‌ها را از شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل به راه‌آهن منتقل کرد.

وی در خصوص خط دوم راه‌آهن تهران-میانه-تبریز نیز گفت: کار ساخت این پروژه هنوز شروع نشده است.

پورسیدآقایی همچنین در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر احتمال افزایش قیمت بلیت در نوروز، گفت: افزایش قیمت روال قانونی خود را پشت سر می‌گذارد براساس مجوز راه آهن شرکت‌های حمل و نقلی مختار هستند که در این زمینه اقدام کنند. راه‌آهن فقط مرجع رسیدگی و نظارت و تأیید است. شرکت‌های حمل و نقلی مختار هستند تا سقفی که ما اجازه داده‌ایم قیمت‌ها را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه در ایام غیر پیک شرکت‌های حمل و نقل تا 30 درصد پایین ‌تر از نرخ‌ها بلیت را عرضه کردند گفت: براساس مجوز راه‌آهن شرکت‌ها اختیار دارند در طول سال قیمت‌ها را براساس سقف تعیین کنند در ایام نوروز هم سعی می‌کنند از اختیارات خود استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروژه تولید ریل ملی نیز گفت: این پروژه هم اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و احتمالا ظرف دو تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها