وقتی امنیت پرواز را نذر و نیاز تامین می کند و پول بلیت را ایرلاین‌ها دریافت می کنند!/ بلیت هواپیما با چه امکاناتی گران می‌شود؟

کد خبر: 492315

بعد از خانه خریدن و خودروی خوب سوار شدن، حالا مدتی است که هواپیما سوار شدن برای قشر ضعیف و متوسط به رویا تبدیل شده است. البته آنهایی هم که توانایی مالی هواپیما سوار شدن را دارند، چندان به این اقدام خود مطمئن نیستند...

وقتی امنیت پرواز را نذر و نیاز تامین می کند و پول بلیت را ایرلاین‌ها دریافت می کنند!/  بلیت هواپیما با چه امکاناتی گران می‌شود؟
وقتی امنیت پرواز را نذر و نیاز تامین می کند و پول بلیت را ایرلاین ها دریافت می کنند!/ بلیت هواپیما با چه امکاناتی گران می شود؟
سرویس اقصادی فردا: بعد از خانه خریدن و خودروی خوب سوار شدن، حالا مدتی است که هواپیما سوار شدن برای قشر ضعیف و متوسط به رویا تبدیل شده است. البته آنهایی هم که توانایی مالی هواپیما سوار شدن را دارند، چندان به این اقدام خود مطمئن نیستند، تا جایی که برخی به طنز می گویند برای سالم نشستن هواپیماهای ناوگان هوایی ایران باید گوسفند قربانی کرد!در حالی که از توپولف های مرگ گرفته تا آنتونف ها و بوئینگ های تاریخ گذشته، همه و همه خاطره ای بد برای مردم به جای گذاشته است، نکته اینجاست که هواپیما سوار شدن در ایران برای مردم عادی بسیار گران است و البته بر این گرانی بلیت هواپیما هر چند ماه یکبار افزوده می شود تا فریاد گلایه های مردم را بلند کند، اما دریغ از بهبود خدمات و کیفیت پرواز! حالا هم با وجود وعده های دولت برای ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی ایران، در حالی که هنوز این اتفاق رخ نداده، باز هم در آستانه نروز خبر گرانی بلیت هواپیماهای چارتر روی خط رسانه ها رفته است. گرانی 30 درصدی بلیت های چارتری به تازگی، دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی از افزایش حداقل 30 درصدی قیمت بلیت های چارتری در ایام نوروز خبر داده و اعلام کرده: در شراط فعلی فروش بلیت های تک نفره چارتی به علت فرا رسیدن تعطیلات نورزو محدود شده است و چارتر فروش ها بلیت های چارتری را برای فروش نوروزی به تورها می فروشند. ناصر گلدوست با اعلام این که نرخ بلیت را عرضه و تقاضا در بازار تعیین می کند ادامه داده: با سیاست آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما سازمان هواپیمایی اعلام کرد که شرکت ها تا 30 درصد می توانند نرخ بلیت را افزایش دهند اما هم اکنون شاهدیم که شرکت هاب هواپیمایی بلیت هواپیما را بیشتر از 30 درصد به آژانس های هواپیمایی می فروشد. به گزارش خبر آنلاین، او در ادامه با بیان این که بلیت سفرهای داخلی از سوی شورای عالی هواپیمایی نرخ گذاری شده است، گفته: در قالب پروازهای چارتری و اجاره ای قراردادهای متفاوتی منعقد می شود از این رو این متغییر بودن قیمت ها طبیعی است. گلدوست، با تاکید بر اینکه نظارت بر فروش بلیت به قیمت مصوب باید از سوی سازمان هواپیمایی کشوری صورت گیرد، ادامه داده: گران فروشی بلیت در ایام تعطیل به آژانس های هواپیمایی مرتبط نیست و از طرف شرکت های هواپیمایی صورت می گیرد که در سفرهای خارجی بیشتر مطرح است. این اظهارات اما در حالی است که اوایل اردیبهشت ماه، دولت اعلام کرده بود که گام اول آزادسازی بلیت هواپیما با افزایش 30 درصدی بلیت هواپیماها اعمال خواهد شد و این اتفاق در پاییز رخ داد. به این ترتیب با توجه به درخواست های مردم برای سفرهای نوروزی با هواپیما به نظر می رسد 30 درصد دیگر بدون هیچ ضابطه ای به این مبلغ اضافه شده است. 30 درصدی که امکان سفر نوروزی با هواپیما را برای بسیاری از مردم محدود می کند و البته عده ای هم به دلایل مختلف از جمله نداشتن زمان کافی مجبورند به هر طریقی که شده به سفر هوایی با بلیت گران تن بدهند. به این ترتیب است که مردم نه هواپیمای خوب سوار می شوند، نه خدمات کافی در هواپیما دریافت می کنند و فقط پول بلیت می دهند.این درحالی است که امنیت پروازها را هم خدا و نذر و نیاز باید تامین کند و هیچ اطمینانی نیست که هواپیمایی که از زمین بلند می شود، سالم به زمین برسد!
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها