دولت آوار رکود خود را بر سر بخش خصوصی ریخته است

کد خبر: 552248

رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد با اشاره به اینکه مالیات بار سنگینی بر دوش صنایع گذاشته است، گفت: دولت مانند بسیاری از کشورها همچون کره جنوبی چهار سال مالیات صنایع را نادیده بگیرد.

خبرگزاری فارس: سید علی‌اکبر کلانتر در دیدار نخبگان و فعالان صنعتی استان یزد با وزیر کشور با اشاره به مشکلاتی که صنایع استان یزد و دیگر نقاط کشور با آن دست به گریبان هستند، اظهار داشت: برخی اقداماتی که در کشورهای موفق انجام شده قابل بررسی است و می‌توان با بومی کردن آن طرح‌ها، ما نیز در کشور خود صنایع را از زیر بار مشکلات نجات دهیم.
وی با بیان اینکه در مورد کشور کره جنوبی و بحران مالی که چند سال با آن دست به گریبان بود، تحقیق کرده‌ام، عنوان کرد: زمانی که واحدهای صنعتی در این کشور با مشکل مواجه شدند، دولت انواع مالیات‌های بخش تولید را کاهش داد.
کلانتر خاطرنشان کرد: دولت کره علاوه بر مالیات، پرداخت‌های عمومی بخش تولید را نیز کاهش داد و تسهیلات این بخش را دو برابر کرد و به صنایع و تولیدکنندگان فرصت داد تا خود را بازیابند و مرمت کنند.
رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد بیان کرد: اگر دولت ما نیز بتواند وام‌ها را در بخش تولید دو برابر کند و درصد مشارکت اقتصادی را افزایش دهد، بخشی از مشکلات موجود در حوزه صنعت کاهش می‌یابد.
کلانتر خاطرنشان کرد: اکنون 75 درصد مالیات استان یزد از صنایع دریافت می‌شود و این در شرایطی است که صنعت ما اکنون بیمار است و در شرایط بدی به سر می‌برد و در چنین شرایطی اگر دولت بتواند چهار سال مالیات را ببخشید، بسیاری از فشارهای وحشتناک رکود برطرف می‌شود.
وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم با فشار مالیات، بیمه 30 درصدی، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های انرژی و ... از رکود خارج شویم.
کلانتر، مالیات را آواری بر سر بخش خصوصی دانست و اظهار داشت: دولت آوار رکود خود را با افزایش مالیات بر سر بخش خصوصی ریخته است و صنایع اکنون در شرایط سختی هستند.
وی تاکید کرد: بخش خصوصی استان یزد از دولت تقاضا دارد که چهار سال با بخش خصوصی مدارا شود تا این بخش بتواند شکست‌های ناشی از فشارهای سنگین را ترمیم کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها