باید تجاری سازی مدنظر در اقتصاد مقاومتی رقابتی باشد

کد خبر: 558194

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور گفت: تجاری سازی مدنظر در اقتصاد مقاومتی باید رقابتی باشد و فضای بازار را در اختیار بگیرد.

خبرگزاری ایسنا: پورعلی در حاشیه بازدید از همایش فرهنگی اقتصادی لرستان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی علمی آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در هر حوزه مسئولیت های متفاوتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی بیشتر به دنبال گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی هستیم. باید تلاش کنیم مفهوم اقتصاد مقاومتی را در افکار عمومی، درست تدوین کنیم و این مهم به عنوان مطالبه درخواست شود.
وی ادامه داد: مفهوم اقتصاد مقاومتی باید در نزد مردم به درستی تبیین شود و بین اقتصاد مقاومتی و تحریم یک تقارن شکل نگیرد که تبدیل به اقتصاد ریاضتی شود. بین اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ریاضتی نباید خلط ایجاد شود. مهمترین ماموریت رسانه‌های جهاد دانشگاهی، گفتمان سازی است و ما تلاشمان این است که این مهم در افکار عمومی شکل گیرد.
پورعلی با اشاره به اینکه در حوزه پژوهشی وظیفه داریم با اتکا به توانمندی های متخصصین جهاد دانشگاهی عرصه هایی از حوزه اقتصاد مقاومتی که به اتکای نیروهای داخلی می‌تواند تحقق پیدا کند، شناسایی و کمک کنیم آن عرصه ها شکل بگیرند.
وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی درون زا بودن آن است و رهبر معظم انقلاب نیز این مهم را قبول دارند، افزود: درون زا یعنی اتکا به نیروهای داخلی. در حوزه پژوهشی گروه‌های فنی و مهندسی، گروه‌های پزشکی و کشاورزی تلاش دارند که ظرفیت های موجود کشور را مثل گذشته، شناسایی و با شناسایی این ظرفیت ها نسبت به فعال سازی آن اقدام کند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت‌ها در حوزه معاونت آموزشی اضافه کرد: دوره های آموزشی برای تدوین مفهوم اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی شده تا بتوانیم با اتکای ظرفیت دانشگاهیان این مفهوم اقتصاد مقاومتی را در قالب گزارش ها و دروس آموزشی، تبیین و ارائه کنیم.
این مقام مسئول، یکی از مهمترین ماموریت‌های سازمان تجاری و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را ارائه آموزش های لازم به دانشجویان برای حضور در عرصه اقتصاد مقاومتی دانست و با بیان اینکه یک مشکلی جدی دانشجویان ما این است که بین آموزش ها، صنعت و کسب وکار فاصله وجود دارد، افزود:‌ معاونت تجاری سازی و اشتغال فارغ التحصیلان در حوزه اشتغال سعی دارد آموزش های لازم برای حضور در محیط کسب و کار را ارائه کند.
وی بیان کرد: حوزه تجاری سازی جهاد دانشگاهی توانسته تولید فناوری داشته باشد و این فناوری‌ها با اتکای توانمندی‌های داخلی به دست آمده است. تجاری سازی یکی از بحث های مهم اقتصاد مقاومتی است و تجاری سازی‌ که بتواند رقابتی باشد و فضای بازار را در اختیار بگیرد مدنظر است. ماموریت اصلی سازمان تجاری سازی این است که بتواند این فضا را برای محصولات فناورانه جهاددانشگاهی ایجاد کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها