قیمت آجیل، بعد از اعمال ممنوعیت واردات

کد خبر: 566327

بازار آجیل و خشکبار در هرزمانی مشتری خود را دارد و با نزدیکی اعیاد و گرم شدن بازار این محصولات ممکن است هر فردی را برای خرید به دلیل تنوع بالا و کیفیت، به بازار بزرگ تهران بکشاند.

خبرگزاری میزان: بازار آجیل و خشکبار از آن دسته بازارهایی است که در اکثر زمان‌ مشتری خاص خود را دارد و با نزدیکی به ایام اعیاد این بازار گرم‌تر می‌شود و با وجود آنکه در یکی دو ماه گذشته واردات محصولات کشاورزی به ویژه آجیل و خشکبار ممنوع شده بود، اما بازار آنچنان از این تصمیم تاثیر نگرفت و قیمت انواع محصولات آجیل و خشکبار همچون پسته و بادام هندی بدون تغییر مانده است. در این میان اکثر افراد بازار بزرگ تهران را برای خرید آجیل و خشکبار انتخاب می‌کنند که تنوع بالایی را در انتخاب برای آنها مهیا می‌کند و هم به دلیل تقاضا بالا برای خرید در این نقطه از شهر همیشه جنس تازه و مرغوب در آن موجود است. قیمت‌ها در اکثر مغازه‌ها با هم تفاوتی ندارد و ممکن است به دلیل کیفیت و تنوع بالا تنها اندک تفاوت قیمتی به‌چشم بخورد. از این رو قیمت انواع پسته خام و شور در بازار تفاوت قیمتی ندارد و هریک مشتری خاص خود را دارد که در این میان هرکیلو پسته احمدآقایی 42 هزار تومان در بازارتهران قیمت دارد. همچنین پسته کله قوچی شور و خام در بازار بین 38 هزار تا 40 هزار تومان و پسته اکبری بین 36هزار تا 48 هزار تومان فروخته می‌شود. براساس این گزارش قیمت هرکیلو بادام هندی بین 42 هزار تا 45 هزارتومان، مغز بادام 40 هزار تا 45 هزار تومان، مغز فندوق بین 42 هزار تا 45 هزار تومان، مغز گردو بین 46 هزار تا 52 هزار تومان، مغز هسته زردآلو 30 هزار تومان و آجیل چهارمغز متشکل از پسته، مغز بادام، بادام هندی و مغز فندوق بین 45 هزار تا 48 هزار تومان در بازار تهران به‌فروش می‌رسد.
لازم به ذکر است قیمت انواع آلبالو خشک و برگ هلو باتوجه به کیفیت هرکیلو بین 10 هزار تا 18 هزار تومان، قیسی تبریز درجه یک 28 هزار تومان، آلو بخارا خورشی 24 هزار تومان، ذخال اخته خشک 18 هزار تا 20 هزار و انجیر خشک بین 28 تا 32 هزارتومان در بازار تهران قیمت دارد.
همچنین قیمت هرکیلو کشمش پلویی 10 هزار تومان، کشمش سبز 15 هزار تومان، مویز با هسته 24 هزار تومان و توت خشک با توجه به کیفیت از 31 هزار تومان تا 36 هزار تومان متغیر است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها