کمپانی «مونسانتو» از شدت بدنامی فروخته شد

کد خبر: 568564

کمپانی «مونسانتو» توسط شرکت چند ملیتی «بایر» خریداری شد تا «بدنامی چند صد ساله» خانواده مونسانتو، در این انحلال به فراموشی سپرده شود.

کمپانی «مونسانتو» از شدت بدنامی فروخته شد
خبرگزاری تسنیم: پیش از این کمپانی چند ملیتی «بایر» آلمان از مذاکرات برای خرید کمپانی بدنام «مونسانتو» خبر داده بود. این نقل و انتقال طی هفته گذشته به وقوع پیوست و آنچه در ماه مه گذشته اعلام شده بود، روز چهارشنبه 24 شهریور 95 به مرحله اجرا گذاشته شد.
کمپانی مونسانتو
بایر در این خرید مونسانتو را به قیمت ٦٦ میلیارد دلار تصاحب کرد. این بزرگترین خریدی است که تاکنون یک کمپانی آلمانی در خارج از مرزهایش انجام داده است. با این معامله بایر به کمپانی شماره یک در صنعت شیمیایی-کشاورزی در کل دنیا تبدیل می‌شود. این دو شرکت در دنیا ٢٨٪‏ از کل بازار فروش علف‌کشها را در دست خواهند داشت و ٣٦٪‏ از فروش بذر ذرت و ٢٨٪‏ از بذر سویا را نیز کنترل خواهند کرد. آنچه که اکنون انجام گرفته در برنامه آینده بخش شیمیایی-کشاورز می‌گنجد که قابل پیش‌بینی بود. از سویی دیگر کنسرن (دولتی) چینی Chem China در حال بلعیدن شرکت سوئیسی Syngenta است و در سال گذشته نیز شرکتهای آمریکایی Dow Chemical و Dupont به یکدیگر ملحق شدند.
کمپانی مونسانتو
بایر و مونسانتو، هر دو بر تولید محصولات تراریخته تمرکز دارند. با توجه به منفی بودن چهره جهانی مونسانتو می‌توان گفت که این کمپانی از این ادغام منتفع می‌شود و می‌تواند از این پس سیاستهای خود را در پناه اسم معتبر «بایر» آلمان پیش ببرد. این جابه‌جایی برای ایران نیز خطرناکتر می‌شود؛ دیگر خریداران ایرانی آمریکا طرف نیستند، بلکه اروپایی به تهران می‌آیند و همان اقلام را معامله می‌کنند! اما در نهایت شرکتهای چندملیتی با هم برای چپاول منابع ملتها اقدام می‌کنند و وابستگان تربیت شده داخلی هم راه را برای آنها هموارتر می‌سازند.
کمپانی مونسانتو
گفتنی است کمپانی مونسانتو متعلق به یک خانواده یهودی است که در ابتدای قرن بیستم به ساخت سلاحهای کشتار جمعی و سموم شیمیایی اشتغال داشته‌اند؛ همچنین این خانواده بدنام، خرید و فروش چند صدساله بردگان را در کارنامه سیاه خود دارد. تنها درمورد یکی از جنایتهای این کمپانی، صلیب سرخ اعلام کرد حدود 400 هزار نفر به‌دلیل تماس با عامل نارنجی کشته یا فلج شدند؛ همچنین 500 هزار کودک ناقص‌الخلقه بر اثر این عامل به دنیا آمدند. برای آگاهی بیشتر درباره کارنامه سیاه این خانواده گزارشهای مبسوط تسنیم {اینجاواینجا} را ببینید. حدود نیم میلیون کودکان ویتنامی بر اثر تماس والدینشان با عامل نارنجی، ناقص به دنیا آمدند
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها