بهره برداری کامل از بزرگراه «همت» تا نوروز امسال

کد خبر: 571981

«محمدباقر نوبخت»، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دیروز دوشنبه برای بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی و بازدید از طرح ساخت ادامه بزرگراه همت به استان البرز سفر کرده بود، بر بهره برداری کامل از این بزرگراه تا نوروز امسال تأکید کرد .

روزنامه ایران: «محمدباقر نوبخت»، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دیروز دوشنبه برای بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی و بازدید از طرح ساخت ادامه بزرگراه همت به استان البرز سفر کرده بود، بر بهره برداری کامل از این بزرگراه تا نوروز امسال تأکید کرد .
نوبخت در نخستین بخش از سفر خود به البرز در محل طرح ساخت ادامه بزرگراه همت به کرج که قرار است از طریق بزرگراه شمالی کرج که کار ساخت آن نیز آغاز شده به آزادراه کرج - قزوین متصل شود، حضور یافت و در جریان روند پیشرفت این طرح قرار گرفت و با مسئولان استان و دست‌اندرکاران این طرح ملی گفت‌و‌گو کرد.
وی در بازدید از بزرگراه همت در جمع دست اندرکاران این طرح ملی، با اشاره به اینکه شهر کرج در مسیر 12 استان قرار داشته و جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: دولت تمام همت خود را به کار می‌گیرد تا تردد و عبور و مرور مردم براحتی انجام شود. دولت همواره شرمنده مردم است که در این مسیر ساعت‌ها وقت خود را تلف می‌کنند، بنابراین در ادامه ساخت بزرگراه همت مقرر شده 3 فاز برای تسهیل در تردد این مسیر ایجاد شود.
نوبخت با بیان اینکه در جلسه‌ای مشکلات و موانع و نظرات برای ادامه طرح بررسی شد، افزود: باتوجه به اهتمام رئیس جمهوری اعتبارات ویژه‌ای به جهت اهمیت طرح در نظر گرفته شده است. در مسیر این طرح 75خانواده زندگی می‌کنند که باید مسکن جایگزین برای آنان تهیه شود. با توجه به گزارش‌های دریافت شده از تردد عید سعید فطر بیش از 7.5 میلیون خودرو در این تعطیلات از این مسیر عبور کردند.

وی تأکید کرد: یکی از مشکلات، جابه‌جایی دکل‌های برق در این مسیر است که باید ساماندهی شده و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

وی به تونل‌های این طرح اشاره کرد و یادآور شد: در خصوص مجوزهای لازم برای ادامه این تونل‌ها نیز تصمیم‌گیری شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: قسمتی از طرح به شهرداری مربوط می‌شود که انتظار می‌رود همکاری لازم دراین راستا صورت گیرد، به وعده‌های پیمانکار و مجری طرح اعتماد می‌کنیم، آنان قول دادند که تا نوروز امسال این طرح به بهره‌برداری رسیده و برای استفاده مردم آماده شود. قبلاً 50 درصد سهم اعتبار طرح مذکور از سوی دولت بود ولی با توجه به اهمیت آن، سهم دولت به 70درصد افزایش یافت.

سخنگوی دولت در ادامه سفر خود به استان البرز در آیین افتتاح فاز دوم پل شهدای حصارک نیز حضور یافت.

تکمیل260 طرح بزرگ نیمه تمام در کشور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین در بازدید از طرح ورزشی انقلاب کرج از تکمیل 260 طرح بزرگ از مجموع 2 هزار طرح نیمه تمام مربوط به پیش از دولت یازدهم، با همت دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: در آغاز فعالیت دولت یازدهم مسئولیت 2 هزار طرح نیمه تمام به این دولت سپرده شد که در مرحله نخست طرح‌های بالای 80 درصد پیشرفت در دست اقدام قرار گرفت. وی اظهار داشت: امسال 370 هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های دارای ویژگی‌های پیشرفت بالا و کمک به توازن منطقه‌ای براساس ظرفیت‌های استان‌ها در نظر گرفته شده است. پیش‌بینی می‌شود با این اعتبار تا پایان امسال 150 طرح بزرگ در کشور به اتمام برسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها