بورس‌بازی «ترامپ» در تالار شیشه‌ای حافظ

کد خبر: 615582

یک کارشناس بازار سرمایه از بازگشت نماد معاملاتی بانکها به تالار شیشه‌ای، روی کار آمدن ترامپ و شفاف شدن موضع وی نسبت به برجام، تعادل و رشد قیمت جهانی نفت و انتشار گزارشات ۹ ماهه شرکتها از عوامل تعیین کننده جهت بازار در روزها و هفته های آینده یاد کرد.

خبرگزاری تسنیم : ابراهیم خلیلی در خصوص شرایط بازار سهام در هفته های پیش رو گفت: بنظر می رسد باید از مواردی همچون بازگشت نماد معاملاتی بانکها به تالار شیشه‌ای، روی کار آمدن ترامپ و شفاف شدن موضع وی نسبت به برجام، تعادل و رشد قیمت جهانی نفت و انتشار گزارشات 9 ماهه شرکتها به عنوان عوامل تعیین کننده جهت بازار در روزها و هفته های آینده یاد کرد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی از ابهامات و ریسک‌های بازار از تیرماه گذشته تاکنون توقف طولانی مدت بانکهاست که موجب شده تا حجم بالایی از نقدینگی سهامداران در بورس حبس شده و نقدشوندگی بازار را تحت تاثیر قرار دهد.
وی با اشاره به این که توقف طولانی مدت نمادها یکی از دردهای کهنه بازار سرمایه طی سالهای گذشته بوده است اذعان داشت: بنظر می رسد رفته رفته شاهد بازگشت بانکها به تالار باشیم که این موضوع می تواند در روز بازگشایی موجب ایجاد جو روانی منفی و کوتاه مدت در بازار شود.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: ابهام در موضوع گیریهای ترامپ پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از عواملی است که در هفته های گذشته موجب افزایش ابهام در بازار سرمایه و در نتیجه افت معاملات شده که در چند روز آینده و پس از روی کار آمدن رسمی رئیس جمهور جدید این کشور، موضع وی در خصوص برجام مشخص خواهد شد و این موضوع می تواند در جهت دهی بازار طی روزهای آینده اثرگذار باشد.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر این روزها رفته رفته شاهد انتشار تدریجی صورت‌های مالی شرکت‌ها در بازار سهام هستیم که با توجه به پیش بینی تعدیل‌های مثبت در بسیاری از صنایع کالایی می توان از این موضوع به عنوان یک عامل مثبت در معاملات روزها و هفته های آینده بازار یاد کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها