مواردی که در مورد کارت عروسی باید بدانید!

کد خبر: 625600

کارت عروسی یا کارت دعوت دعوتنامه‌ ای رسمی می باشد که برای میهمانان احتمالی یک میهمانی رسمی (مانند مجلس نامزدی، جشن عقد، عروسی و یا عزاداری) ارسال می‌شود و از آنان رسما برای حضور در آن مراسم دعوت می‌گردد .

سرویس اقتصادی فردا: کارت عروسی یا کارت دعوت دعوتنامه‌ ای رسمی می باشد که برای میهمانان احتمالی یک میهمانی رسمی (مانند مجلس نامزدی، جشن عقد، عروسی و یا عزاداری ) ارسال می‌شود و از آنان رسما برای حضور در آن مراسم دعوت می‌گردد .

مدل های کارت عروسی :

کارت عروسی برای دعوت ممکن است به‌ صورت دست‌ ساز و دست‌نویس و یا با یکی از روش‌های چاپ طراحی و تهیه شود . امروزه به دنبال خواسته و تقاضای مشتریان، تنوع کارت‌ها از لحاظ طرح و شکل، بسیار زیاد شده . در حالی که در گذشته این تنوع به چند طرح ساده خلاصه می‌شد . جنس کارت دعوت نیز ممکن است بسیار متفاوت طراحی شود . از کاغذ و مقوا، پارچه ابریشمی و مخمل و حتی حصیر و چوب نیز ممکن است برای ساخت کارت دعوت استفاده شود . معمولاً بر روی کارت‌های چاپی پس از چاپ نیز عملیاتی صورت می گیرد .

آغشته کردن با اکلیل و درج پاپیون یا نگین و مونتاژ آن معمولاً با دست انجام می‌پذیرد . امروزه در کارت عروسی های جدید از اشکال فانتزی استفاده زیادی می شود . کارت عروسی در ایران و سوریه بسیار پر کاربردتر از کشورهای دیگر می باشد .

علی‌رغم اینکه گاهی برخی از طرح‌های کارت از سوریه به ایران وارد می‌شود، ولی کارت‌ های دعوت ایرانی، به برخی کشورهای منطقه همچون پاکستان، افغانستان، عراق و کشورهای آسیای میانه نیز صادر می شود و این کشورها از لحاظ طرح کارت‌های دعوت، تابع سلیقه ایرانیان می باشند . تیراژ و تعداد سفارش کارت عروسی بستگی به تعداد مهمانها دارد .

در برخی از نواحی ترکمن ‌صحرا تیراژ کارت دعوت عروسی گاه به هزاران عدد می‌رسد زیرا اقوام زیادی را برای عروسی دعوت می نمایند . قیمت کارت‌های دعوت در ایران (بسته به نوع و طراحی آن) از ۱۰۰ تومان تا ۵۰۰۰ تومان متغیر است . بعضی از فارغ التحصیلان خوش ذوق رشته گرافیک بیشتر از هر کسی می توانند به طراحی کارت عروسی جلوه خاص تر و جذاب تری ببخشند . زیرا سلیقه و خوش ذوقی آنها شهره عام و خاص است .

باید در نظر بگیرید که اگر فردی هستید که به زیبایی و خاص بودن کارت عروسی اهمیت می دهید حتما به دنبال طراح آن باشید و ایده خود را به او بسپارید . هزینه زیادی را صرف این مهم نکنید چرا که همه افراد ذوق نگهداری کارت عروسی شما را نخواهند داشت و بعضی ها کارت عروسی شما را بعد از اتمام مراسم داخل زباله می اندازند .

منبع: سایت عروس ( http://www.Aroos.co )

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها