شتاب گیری خودرویی‌ها در جاده بورس +نمودار

کد خبر: 651185

در هفته جاری گروه پارس خودرو ، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، زامیاد، سایپا، سایپا دیزل و ایران خودرو ابتدای هفته را با روند مثبت شروع کرده و در انتهای هفته نیز با همین روند متوقف شدند.

شتاب گیری خودرویی‌ها در جاده بورس +نمودار
خبرگزاری میزان: بررسی سهام 7 گروه خودرویی در هفته جاری حاکی در هفته جاری با نوسان مثبت در بازار سرمایه مورد معامله قرار گرفتند. *سایپا ( خساپا) سهام گروه خودرو‌سازی سایپا در ابتدای هفته یک هزار و 805 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 2 هزار و 152 سهم رسیده است و حجم 22 میلیون 493 سهم در ابتدای هفته با رشد به 27 میلیون و 118 سهم رسیده است. در ابتدای هفته این سهم با رشد 0.96 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به ریزش 0.78 درصد رسیده است.
////////
*ایران خودرو (خودرو) سهام گروه خودروسازی ایران خودرو در ابتدای هفته 623 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 909 سهم رسیده است و حجم 4 میلیون 548 سهم در ابتدای هفته با رشد 6 میلیون و 617 سهم رسیده است. در ابتدای هفته این سهم با رشد 0.22 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به رشد 0.4 درصد رسیده است.
////////
*زامیاد (خزامیا) گروه زامیاد در ابتدای هفته 541 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 652 سهم رسیده است و حجم 6 میلیون 811 سهم در ابتدای هفته با افزایش به 8 میلیون و 84 سهم رسیده است. در ابتدای هفته این سهم با رشد 0.48 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به کاهش 1.09 درصد رسیده است.
////////
*پارس خودرو (خپارس) گروه سهام پارس خودرو در ابتدای هفته 484 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 556 سهم رسیده است و حجم 5 میلیون 277 سهم در ابتدای هفته با رشد به 6 میلیون و 676 سهم رسیده است. در ابتدای هفته این سهم بدون تغییر که این روند در پایان هفته به کاهش 0.57 درصد رسیده است.
////////
*سایپا دیزل (خکاوه) گروه سهام سایپا دیزل در ابتدای هفته 459 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 461 سهم رسیده است و حجم 7 میلیون 429 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 5 میلیون و 261 سهم رسیده است. در ابتدای هفته این سهم با رشد 0.39 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به ریزش 0.39 درصد رسیده است.
////////
*گروه بهمن (خبهمن) گروه بهمن در ابتدای هفته تعداد 188 نوبت معاملاتی داشته که این رقم در انتهای هفته به 130 سهم افزایش یافته است و حجم معاملات در این گروه با یک میلیون و 371 سهم به یک میلیون و 76 سهم در پایان هفته کاهش یافته است. در ابتدای هفته این سهم 0.66 درصد کاهش داشته و در پایان هفته به روند منفی 0.46 درصدی رسیده است.
////////
*ایران خودرو دیزل(خاور) سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و در ابتدای هفته 547 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 513 سهم رسیده است و حجم 7 میلیون 454 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 6 میلیون و 455 میلیون سهم رسیده است. در ابتدای هفته این سهم با رشد 0.63 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به کاهش 2.26 درصد رسیده است.
////////
در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: یکی از خبرهای مثبت تاثیرگذار بر روند سهام های بورسی اصلاح صورت های مالی و زیان ده نبودن سهام این شرکت های برای مشتریان بوده است
وی در ادامه افزود: با توجه به تاثیرمشارکت های خارجی بر روند سهام گروه خودرویی ها شاهد رونق آن ها هستیم ولی در واقع امر باید برای نتیجه نهایی این قراردادها تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری منتظر بود. این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نزدیکی به فصل مجامع شرکت های بورسی تصریح کرد: با نزدیک شدن به فصل مجامع و زمان پرداخت سود نقدی به سهامداران به نظر می رسد که شاهد نوسان کم عمقی در معاملات سهام گروه خودرویی ها باشیم. گزارش میزان حاکی از بازگشایی تمام نمادهای خودرویی و در عین حال گروه‌های ، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، پارس خودرو، زامیاد، سایپا و سایپا دیزل، ایران خودرو با توجه به روند صعودی شاخص بورس، کلیه نمادهای بورسی نیز در مدار مثبت قرار داشته‌اند و با نوسان کمتری روبرو شدند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها