آمار و ارقام یا واحدهای نیمه کاره مسکن مهر؛ کدام حقیقت را می‌گوید؟

کد خبر: 662905

آقای مهر آبادی! آمار و ارقام شما حقیقت را می‌گویند یا خیل واحدهای نیمه کاره شهر پردیس!

آمار و ارقام یا واحدهای نیمه کاره مسکن مهر؛ کدام حقیقت را می‌گوید؟
اصغری مهرآبادی
سرویس اقتصادی فردا؛ لیلا صفری: پس از نشست خبری اخیر احمد اصغری مهر آبادی، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی و انتشار صحبت های او در پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی، متقاضیان مسکن مهر شهر پردیس منتقد بخشی از این اظهارات هستند که به نظر می رسد آقای مهرآبادی باید نسبت به آنها پاسخگو باشد.
احمد اصغری مهرآبادی با صراحت از فروش اقساطی ۸۳۵ هزار واحد مسکن مهر و سهم ۸۷ درصدی دولت یازدهم از کمیت فروش اقساطی گفت، اما اشاره نکرد که بازپرداخت این خطوط اعتباری که در حدود ۳ هزار و پانصد میلیارد تومان در سال می‌شود در کجا هزینه شده است؟ مگر نه اینکه مصوبات بانک مرکزی در موافقت با «امهال ۱۰ ساله در بازپرداخت خطوط اعتباری به بانک مسکن» بستر ساز این مسئله بود که فرصت سازی شود برای بخشی از سایر هزینه‌های طرح مسکن مهر؟ پس سهم مسکن مهر از این مبالغ چقدر بوده است؟ و این پول‌ها کجا هزینه شده است؟
از طرفی در بخش دیگری از این اظهارات، اصغری مهرآبادی، میانگین قیمت مسکن مهر در سطح کشور را متری ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار تومان و سقف آن را متری ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرده است. در حالی که در شهر پردیس حداقل قیمت به متری ۷۹۵ هزار تومان در فاز ۱۱ و تا متری ۸۸۰ هزار تومان در فاز ۸ از متقاضیان دریافت می‌شود آن هم بدون هیچ امکاناتی مثل: پکیج، رادیاتور، کمد دیواری، کولر و نقاشی. حتی هزینه خرید و نصب سرویس بهداشتی فرنگی نیز به عهده متقاضی است!
این در حالی است که در کنار عدم واگذاری مالکیت عرصه به مالکان واحد‌ها به رغم تحمیل میلیون‌ها تومان هزینه آماده سازی و خدمات زیربنایی و روبنایی به مردم (بیش از ۸۱۳ میلیارد تومان از آورده نقدی مردم که می‌بایست صرف ساخت واحد‌ها می‌شد، برای تامین تونل، پل و ... هزینه شده است) ملاحظه می‌فرمایید که میانگین قیمت مسکن مهردر شهر پردیس به متری ۸۳۷ هزار تومان می‌رسد. این میانگین و انحراف معیار قطع به یقین میانگین و سقف آمارهای اعلام شده توسط ایشان را دستخوش تغییر خواهد کرد! در جایی دیگر اعلام کرده اند از ۸۲ هزار واحد شهر پردیس بیش از ۵۰ هزار واحد به اتمام رسیده است!
آقای مهر آبادی! آمار و ارقام شما حقیقت را می‌گویند یا خیل واحدهای نیمه کاره شهر پردیس! بد نیست به تارنمای شرکت عمران شهر جدید پردیس سر بزنید و درصد پیشرفت فیزیکی مسکن مهر شهر پردیس را در سایت شرکت زیر مجموعه وزارت راه و شهر سازی جستجو کنید شاید در بیان آمار و ارقام تجدید نظر فرمایید. این حقایق در خصوص آمار و ارقام شهر پردیس است و شاید این مشت نمونه خروار قابل تسری به کل کشور باشد.
در خاتمه خرسندیم که سرانجام از هفته آینده در برخی از نقاط کشور مسکن مهر افتتاح می‌شود و ابرام شما در بیان این نکته را «افتتاح این واحد‌ها ربطی به انتخابات ریاست جمهوری ندارد» می‌ستاییم و آرزو می‌کنیم کاش سالی دو بار انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شد آنگاه با این ترفند قطار مسکن مهر، سروقت به مقصد می‌رسید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها