کارت‎های بانکی در تلفن‎های همراه شبیه سازی می‎شوند

کد خبر: 663393

مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی از پرداخت موبایلی به جای کارت‌های بانکی به هنگام خرید از دستگاه‌های پایانه فروش خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان:مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی از پرداخت موبایلی به جای کارت‌های بانکی به هنگام خرید از دستگاه‌های پایانه فروش خبر داد.
ناصر حکیمی مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز (سه شنبه) در ساختمان بانک مرکزی برگزار شد، اظهار داشت :مردم دیگر می توانند به جای استفاده از کارت های بانکی، با نصب یک برنامه بر روی موبایل های خود، عملیات پرداخت را از دستگاههای پایانه قروش داشته باشند.

مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه هدف ما استفاده از ابزارهای هوشمند مانند گوشی، ساعت و عینک های هوشمند در شبکه پرداخت است، افزود: در این فرآیند طراحی شده گوشی های تلفن همراه هوشمند همانند یک کیف پول عمل می کند و با این روش امکان پرداخت از تمامی درگاه ها وجود دارد. حکیمی با اشاره به بخش نامه رئیس کل بانک مرکزی به شبکه بانکی درباره ضوابط پرداخت های دیجیتال و همراه گفت: هفته گذشته بخشنامه ای از سوی رئیس کل بانک مرکزی درباره فرایند و فناوری نشان گذاری ابلاغ شده است که در این جلسه جزئیات مربوط به بخش های فنی آن و تاثیراتش در فرایند پرداخت بازگو می شود. وی افزود: نشانگذاری فرایندی است که در پرداخت هایی با ابزارهای هوشمند، داده های حساس و شماره کارت با نشانه های عددی رمزینه جایگزین می شود، این فرایند باعث می شود که اولا امنیت استفاده از ابزارهای هوشمند تا سطح استانداردهای بین المللی ارتقا یابد و ثانیا استفاده از انواع ابزارهای هوشمند نظیر تلفن های همراه و ابزارهای پوشیدنی برای عملیات بانکی نظیر پرداخت سهولت میسر شود. مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی تصریح کرد: در چند سال اخیر با ورود گوشی های هوشمند درپرداخت های بانکی مواجه بوده ایم که در این بخش می توان قسمتی از فرایند با این ابزارهای هوشمند پوشش داده شود. حکیمی ادامه داد: در سال گذشته روش های پرداخت از طریق گوشی های هوشمند بسیار پررنگ بوده از این رو بانک مرکزی بحث نشانه گذاری را در دستور کار خود قرارداده است، هدف از این موضوع این مسئله است تا در پرداخت های بانکی از گوشی های موبایل به جای کارت های بانکی در تمام درگاه های پرداخت استفاده کرد. وی بیان داشت: همچنین باتوجه به نیاز امروز جامعه و لزوم پاسخگویی به آن باید ساز و کاری را فراهم کنیم تا بتوانیم درشبکه اجتماعی مختلف بتوانیم از فرایند پرداخت درون برنامه ای استفاده کنیم. مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه امنیت در این زمینه نقش مهمی دارد افزود: پرداخت با گوشی همراه و ابزارهای هوشمند نیازمند استفاده از ابزاری است با امنیت بالا که باعث شد تا بانک مرکزی تهیه زیرساختی با امنیت بالا را در این مسئله در دستور کار قرار داده و اجرایی کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها