۱۰ حقیقت جالب درباره اقتصاد روسیه

کد خبر: 677640

10 واقعیت درباره اقتصاد روسیه وجود دارد که همین واقعیت ها این کشور را به یکی از بزرگترین قدرت های اقتصادی جهان تبدیل کرده است.

العالم: روسیه رتبه 12 جهان را در تولید ناخالص ملی دارد و از لحاظ قدرت خرید دارای رتبۀ ششم در جهان است. این کشور بیشترین ذخایر گازی جهان را دارد و بزرگترین صادرکنندۀ گاز نیز هست.
مساحت کشور روسیه معادل مساحت سیاه پلوتو است و یک هفتم کل مساحت کره زمین را تشکیل می دهد و با مساحتی معادل 17 میلیون کیلومتر مربع وسیع ترین کشور جهان محسوب می شود.
این 5 واقعیت فقط قلۀ کوه یخ بود؛ چرا که روسیه یک چهارم ذخایر گازی جهان را در زیر خاک خود جای داده است و ذخایر گازی اش که بزرگ ذخایر گازی جهان است، یک تریلیون و 700 میلیارد فوت مکعب می باشد.
بخش کشاورزی نیز یکی دیگر از ستون های اقتصاد روسیه است؛ به نحوی که صادرات زراعی این کشور در سال 2016 از صادرات تسلیحاتی اش بیشتر بوده است.
صنعت اسلحه سازی 20 درصد از فرصت های شغلی صنایع مختلف روسیه را تشکیل می دهد و صنعت هواپیماسازی نیز بیش از 350 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.
صنعت هوا - فضای روسیه هم چرخ بیش از 100 شرکت را می چرخاند و برای 250 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.
روسیه ششمین ذخایر بزرگ طلای جهان را دارد؛ ذخایر طلای این کشور در سال 2016 به یک هزار و 500 تُن رسید ولی روسیه فقط به ذخیره کردن طلا بسنده نمی کند، بلکه از بزرگترین تولید کنندگان این فلز ارزشمند و فلزات دیگر نیز می باشد، همچنلن که بزرگترین تولیدکنندۀ الماس در جهان هم هست؛ حجم تولید الماس در روسیه معادل 25 درصد حجم تولید جهانی است.
با وجود این، اقتصاد روسیه در چند سال گذشته به علت کاهش قیمت نفت و تحریم های اتحادیه اروپا دچار کُندی رشد شده است.
کندی رشد اقتصادی روسیه دولت را بر آن داشته است که تدابیری را همچون کاستن هزینه ها در پیش بگیرد. در نتیجۀ این سیاست ها، بانک جهانی بهبود وضعیت اقتصادی این کشور را در سال 2017 و بازیابی رشد اقتصادی را در 3 سال آینده پیش بینی کرده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها